Bavarian Nordic — Juli 2025
-
@EliotSpitzer, Nordea har den vist bare på hold, og så har de aldrig en
target kurs - men en fair value på 266
-
Her er Bavas "director for global marketing - travel health" siden februar https://www.linkedin.com/in/lukaszszymaszek/. Han er fra GSK - og har haft et marketingskursus på KU i 2020. Han annoncerer ikke på Bavas LinkedIn profil men på sin egen profil, hvilket jeg finder besynderligt, for et firma, der gerne vil agere aggressiv... Her hans opslag fra primo juli med udførlig beskrivelse af spredning af chikungunya https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7345823357273079809/
-
Jeg synes, det er meget vanskeligt at forstå, hvad situationen er, og hvor langt man er kommet. Men det faktum, at BN har udsendt en meddelelse, vidner om, at der er substans i forhandlingerne og ikke kun er "føler".
-
BN skrev i pressemed. i går "As these discussions are continuing" - Det må alt andet lige opfattes som at dialogen er godt i gang. Enig @EliotSpitzer. Det kan ikke kun være en føler
-
De udsendte kun PM, fordi de var tvunget til det. @YPE (16:38) Der er flere, der kunne være interesseret i markedsreaktion - eller blot at få aktien til at stige ukontrolleret... Men bava var hurtig ude med PM'eren må man sige... Måske er det kutyme, at have en skabelon liggende, når man begynder "samtaler" - just in case...
-
I tillæg så er der en lidt mere kompleks jurdisk ting i spil. I eksempelvis England er det ikke et krav at forhandlinger skal foregå i "god tro" men sådan er det ikke i Danmark. Her skal forhandlinger foregår i god tro.
-
I kontraktret betyder pligten til at forhandle i god tro, at parterne involveret i forhandlingerne skal handle ærligt, retfærdigt og med en oprigtig intention om at nå til enighed. Denne pligt indebærer en forpligtelse til åbenhed, rimelig kommunikation og vilje til at indgå kompromiser. Grundlæggende bør parterne ikke engagere sig i vildledende praksis eller bevidst sabotere forhandlingsprocessen.
-
I den perfekte verden... Men der lever vi desværre ikke. Og når der er $$$ til stede betyder kontraktret mindre. Nogen vidste besked og handlede MANGE aktier især i går morges. Kan kapitalfondenes "interesse" være en bevidst prøveballon for en af de større medicinalvirksomheder? Spørger fra en nabo....
-
Cupcake - Nej, jeg tror oprigtigt på at Nordic Capital selv ser på caseb og ikke på vegne af andre.
-
Marketwire (16:43 Et bud på 300 kr. per aktie i Bavarian Nordic vil tilfredsstille mange. Det vurderer en aktiechef over for Børsen. BN steg over 20%. torsdag og holder niveau omkring 230 fredag, efter at rygter om kapitalfondes interesse for selskabet blev bekræftet af selskabet, der dog samtidig understregede, at der ingen garanti er for et formelt bud.
Dermed er investorerne altså efterladt med en stor portion uvished, ikke mindst om en eventuel købspris. Men spørger man Tue Simonsen
-
(fort.) aktiechef for nordiske aktier i formueforvalteren Investering & Tryghed, der er investeret i Bavarian Nordic, ser han mulighed for yderligere kursstigninger.
- Mit hovedscenarie er, at der lander et bud på selskabet. At dømme ud fra hvad jeg hører og læser, tror jeg, at mange vil være tilfredse med et bud omkring kurs 300 kr., siger han til Børsen.
Det vil være lig med en præmie på omtrent 30 pct. ud fra det nuværende niveau, hvor aktien svæver omkring kurs 230 kr.
-
(fort.) Aktiechefen vurderer, at aktien fortsat er billig på det niveau, og at "den nuværende kurs ligger under de fleste analytikeres kursmål og på niveau med, hvad sammenlignelige selskaber handles til", siger aktiechefen, der har aktien i to fonde, hvor den begge steder udgør omtrent 2 pct. af porteføljerne. Link til artikel i Børsen 16:15 https://borsen.dk/nyheder/investor/bavarian-investor-bud-pa-kurs-300-vil-tilfredsstille-mange?b_source=borsen&b_medium=row_-1&b_campaign=latest_news_2
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind