Bavarian Nordic — Marts 2025
-
Godmorgen

-
God morgen

-
I dette video-link er der et par minutter inde i videoen en beskrivelse af hvad der er skete med Ebola teamet hos USAid. USA har helt opgivet at være en aktør på kritisk epidemi arbejde. https://youtu.be/7hvryz5f9bk?si=CpdSlxuRNhgeJyWl
-
BN går en meget usikker tid i møde
-
Udover at mpox/smallpox forretningen er meget afhængig af USA, så kan man frygte, at rejsevaccineforretningen også er meget påvirkelig af USA. Her tænker jeg både på vaccineskepsis og offentlige anbefalinger og gratis tilgængelighed. Men også neddroslingen af USAID. Kan man forstille sig, at mange nødhjælpsarbejdere er blevet vaccineret på USAs regning. Desuden udruling af chikungunya
-
var det også tænkt, at det var USA der skulle betale for en del af udrulningen i lavindkomstlande? I hvert fald må der være langt færre hjælp
earbejdere som får brug for en vaccine -
Bavarian Nordic får længe ventet grønt lys i Europa for chikungunya-vaccine https://proinvestor.com/investornyt/1285525/bavarian-nordic-far-laenge-ventet-gront-lys-i-europa-for-chikungunya-vaccine
-
Det var jo positivt med godkendelse af chikungunya-vaccine i EU og her er også børn over 12 år inkluderet.
-
Ang. om investeringen i Kvistgaard får prisen til at stige. Altså investeringen er lavet, så jeg kan ikke helt se at den løbende omkostning skulle være større. Det er jo ikke sådan at man laver cykeldæk i en lastbilsdækmaskine (måske elliot kan kommentere på det?) Jeg ser mere ledelsen som ret dyr i et setup, som måske er mere simpelt end udvikling. PCs aflønning i 23 var på 23,4 mio kr. eller ca. 0,5 % af omsætningen. Det virker lidt voldsomt.
-
Vi begynder at nærme oss et kursniveau, hvor det er helt oplagt at der kan komme et købstilbud. Hvis jeg var Big Pharma chef ville jeg sette mine regndrenege igang med at se på dette.
-
Bavarians kurs - modsat for år tilbage hvor selskabet var et biotekselskab er det i dag et medicinalselskab med en række produkter som der bliver mere og mere brug for pga global opvarmning samt folk rejser mere til ydere områder i verden. Mpox vaccinen, USA er helt tosset nu og man kunne tænke på om de vil købe mere under Trump, omvendt er det en sygdom som vil spredes indimellem og vi står overfor en “sprednings periode” på vestlig halvkugle. Men nuværende kursniveau
bør den være et godt køb. -
Hvad er USA's alternativ ? Der er ingne som vil tage ACAM2000. Men de kan selvf. være så gode venner med Rusland nu, at de ikke behøver at beskytte sig mod Pox. Deres tankegang kunne sagtens få dem til at drosle deres køb ned. Men USA får det i forvejen til lav pris, da de har betalt udviklingen, så hvis produktionskapaciteten kan bruges på bedre margin produkter, så er det da ikke helt spildt.
-
FN mangler penge til at bekæmpe udbrud med ebola
FN har igangsat en nødopfordring om at rejse 79 millioner danske kroner til hjælp til at bekæmpe et udbrud med den frygtede ebolavirus i Uganda. Opfordringen sker, fordi USA har stoppet nødhjælp til udlandet, skriver Reuters. Ebola kan give indre blødninger og op mod 90 procent af de smittede dør. /TV2. -
"Iflg ham skulle den være tilgængelig igen." Det er jo netop blevet tilbagevist.
“What Elon Musk said today was just categorically untrue”
-
'We will regret this': Cuts leave U.S. vulnerable to Ebola
-
Ursula von der Leyen har tidligere i dag præsenterer initiativet "ReArm Europe" - en omfattende plan på 800 milliarder euro, der sigter mod at styrke Europas forsvarskapacitet. Dette strategiske skridt kommer som reaktion på den eskalerende globale usikkerhed og den nylige suspension af amerikansk militærhjælp til Ukraine. Jeg har en klar fornemmelse af dette vil også få betydning for Bavarian Nordic. Putin opruster på bilogiske våpen og dette må EU også se. https://www.youtube.com/watch?v=V-Ap
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind