Bavarian Nordic — Januar 2025
-
Jeg kan ikke husk at jeg har set link til vidoen "Aktier i Vælten – Bavarian Nordic: Hvad er indpriset i aktien efter kursfald?" fra H.C. Andersen Capital. Videoen er en måned gammel men her er alligvel lidt pointer som også er relevcant i dag. Her er link: https://youtu.be/F-EMgA5wUhg?si=aDRkVHs0ZV4mof6q
-
Jeg synes stadig, at et aktie tilbagekøb af ca 750000 aktier er noget slapt - og samtidig vil man sende mange af dem ud i markedet igen som belønninger til medarbejdere, bestyrelse mm. Så batter det ikke noget - og vi almindelige aktionærer får ikke andet ud af det, and at overskuddet i BAVA bliver 150mill mindre. Jeg håber nogen kan forklare mig, hvorfor dette skulle være positivt?
-
3/1 12:11 af Kirt - Jeg kan godt følge din argumentation men det er i det mindste positivt at de neutralisere snarre end udvander. Isoleret set er detr rene aktieopkøbet positivt og det giver et modspil til short algoritmerne. Jeg tror også der kommer mere, hvis 2025 indfri forventningerne.
-
Det er lidt kontroversielt om man skal skrive om nye Mpox tilfælde. Der er en række vestlige lande, hvor håndtering af nye tilfælde, smitteværn og vaccination er så godt at det ikke udgøre en større fare så længe tilfældene bliver diagnosticeret og der forgår kontakt-kortlægning i efterkant. Men der er nogle nye tilfælde, hvor jeg mener det er værd at berette. Nu er der sådan en situation for Nepal.
-
I Nepal er der nu 3 tilfælde af Mpox. Anatllet i sig selv er IKKE skræmende men det er værd at bemærk at disse tilfælde knytte sig til Saudi Arabien. Det er migrant arbejdere som altså har båret smitten til Nepal. Men dette kunne indikere at der er et større smitte udbrud i Saudi Arabien. Der har været en ligende type historie for andre lande i Asien, hvor smittet er importeret far imigrant arbejder fra lande i Mellemøsten. https://kathmandupost.com/health/2025/01/03/migrant-workers-living-condi
-
Jeg syntes ikke jeg kan husk at have set her på Proinevstor at det er blevet omtalt at Sinopharm er gået igang er på vej med klinisk udviklingsprogram for Sinopharm's Mpox vaccine. Dette var nyheder tilbake i midten af december (Beklager, hvis det allerede har været delt). https://www.straitstimes.com/asia/east-asia/china-
approves-mpox-vaccine-for-clinical-trial -
Jeg dele lige linket igen: https://www.straitstimes.com/asia/east-asia/china-approves-mpox-vaccine-for-clinical-trial
-
Jeg har i øvrigt ikke kunne finde meget omsituationen i Kina. Tilbake i 2022 var de også ramt og jeg har set videnskabelige publikationer fra 2023 som har gennemgået smittet situationen. Men jeg har ikke se noget fra 2. halvår 2022. Men her er en artikel fra Thailand, som beskriver lidt om Kina's tiltag imod Mpox. https://www.thailand-business-news.com/china/184241-how-china-is-trying-to-contain-mpox-virus-spread
-
"2. halvår 2024" skulle der står
-
Og Godt nytår til alle, inkl Match! Vi er jo nogle stykker, der i hvert fald siden efteråret 23 (kurs 140) har fastholdt, at BAVA var slået ind på en ny vej.. og at det ville blive meget lønsomt at købe position med lang horisont. Som alle herinde efterhånden er klar over/må kunne indse, så er mpox udbruddene/-kurssvingene i virkeligheden bare krømmel på toppen. Det er grundforretningen af rejsevacc, samt pox/mpox i sin form af Public Preparedness - der giver den stabile, voksende forretning.
-
Ok, vi synger da alle ja-tak-kursraket, hvis der pludselig kommer vestligt/globalt udbrud af ny variant (som i 22), eller kæmpeordrer fra rige vestlige lande/orga. (der pludselig måtte ville donere store mængder moderne vacc til Afrika). Men grundforretningen er den vigtige. Og den man allerede for 1,5 år siden kunne se i støbeskeen.
-
Nu er den foreløbig steget 40% på 1,5 år. Og flere ting tyder på, at stadigt flere får øjnene op for BAVAs stabilt voksende forretning, både hvad angår omsætning, indtjening ved egenproduktion samt udvalget af vacc. Og senest det bette aktieopkøb: det første signal - hvordan kan man vel tro andet - på en ny æra med regelmæssige aktieopkøb og udbytter. Så det er vel ikke for meget at forvente lignende stignings-takter de kommende år......
-
kjoel - hvis man så udvider sin analyse til 2 perioder, af samme længde, så den giver lidt mere mening, så får vi, at kursen er faldet 10 %. Jeg bliver dog hverken klog af den ene eller anden analyseperiode, men har dog erfaret, at man blot skal finde en passende analyseperiode, som afspejler ens ønskede konklusion.
-
jeg forsøger at følge med Kkjoel. Husker måske lidt forkert, men var Emergent opkøbt ikke i foråret 2023 mens RSV røg i skraldespanden over sommeren 23 sammen med RD ambitionerne? Mindes ikke, at der præcist i efteråret blev annonceret strategiske ændringer og derfor fandt jeg anledning til, at spørge ind til analyseperioden som du valgte.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind