Bavarian Nordic — Januar 2025
-
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked https://proinvestor.com/investornyt/1260925/overblik-disse-selskaber-er-shortet-pa-det-danske-aktiemarked
-
God morgen

-
2/1 2025 16:31 af Proper invest - Men BN har vel netop også udsendt en meddelse: COPENHAGEN, Denmark, December 11, 2024 – Bavarian Nordic A/S (OMX: BAVA) today announced its intent to launch a share buy-back program of up to DKK 150 million in the first quarter of 2025.
-
hvor ledelsen skriver "Additional details, including the key terms of the program will be provided upon the final decision of the Board of Directors to launch the program, expectedly in the first quarter of 2025."
-
Jeg kan naturligvis ikke afvise med 100 % sikkerhed, at ledelsen vil fravælge den officielle annoncering, men gør blot opmærksom på, hvordan det normalt bliver eksekveret.
-
Proper Invest - Jeg kan godt følge din pointe men jeg kan oplyse at jeg har på andre markeder end Danmark set at annonceringen kommer samtidig med først dag, hvor der er sket opkøb. Men her kan du jo argumentere at de selv har lagt op til at der er når bestyrelsen har truffet endlig beslutning.
-
Jeg har set lidt på WHO tallene for Mpox. De har sidste lavet lidt opdatering mellem jul og nytår men det kan ikke bruges til meget fordi Afrikanske lande's indrapportering er stoppe op rundt midten af december. Her har julen tilsynelaende stoppe lidt af rapporteringen. Men jeg antager at der komme nyt i løpet af de næste par uger.
-
Jeg forsøger blot, at informere dig Eliot, så du kender processen.
-
Proper Invest - Det er kun velkommen og fint at ha en diskussion rundt om dette. Det lære vi alle af. Derfor vil jeg også gerne give et eksempel på det som jeg argumentere for. Jeg vil give et eksempel fra Aker Solution i Norge.
-
Den 12 Feb, 2024, annoncerede Aker Solutions ASA et share buy-back program. Indkøb til programmet startet 12. feb., 2024, hvilket fremgår af følgende meddelse: https://www.akersolutions.com/news/news-archive/2024/aker-solutions-asa-transactions-made-under-the-buy-back-programme/
-
men det ændrer vel ikke på hvad Bavarians ledelse skriver i deres PR om, at der vil tilgå information om "key terms" og det forventes, at være i Q1 25, som jeg har skrevet fra start
-
Vi taler jo om samme selskabsmeddelse, hvor du gengiver overskriften og jeg gengiver et væsentligt uddrag af brødteksten.
-
Min pointe er at de kan godt starte opkøb samme dag som de udsender meddelse. Vi kan så konstater at de ikke har opkøbt noget endnu men kan vi være enig om at det kan komme når som helst nu efter nytår. Jeg tror egentlig ikke vi er så uenig her.
-
Jeg kan i øvrigt oplyse at jeg har købt yderligere op her til morgen.
-
Jeg kan ikke husk at jeg har set link til vidoen "Aktier i Vælten – Bavarian Nordic: Hvad er indpriset i aktien efter kursfald?" fra H.C. Andersen Capital. Videoen er en måned gammel men her er alligvel lidt pointer som også er relevcant i dag. Her er link: https://youtu.be/F-EMgA5wUhg?si=aDRkVHs0ZV4mof6q
-
Jeg synes stadig, at et aktie tilbagekøb af ca 750000 aktier er noget slapt - og samtidig vil man sende mange af dem ud i markedet igen som belønninger til medarbejdere, bestyrelse mm. Så batter det ikke noget - og vi almindelige aktionærer får ikke andet ud af det, and at overskuddet i BAVA bliver 150mill mindre. Jeg håber nogen kan forklare mig, hvorfor dette skulle være positivt?
-
3/1 12:11 af Kirt - Jeg kan godt følge din argumentation men det er i det mindste positivt at de neutralisere snarre end udvander. Isoleret set er detr rene aktieopkøbet positivt og det giver et modspil til short algoritmerne. Jeg tror også der kommer mere, hvis 2025 indfri forventningerne.
-
Det er lidt kontroversielt om man skal skrive om nye Mpox tilfælde. Der er en række vestlige lande, hvor håndtering af nye tilfælde, smitteværn og vaccination er så godt at det ikke udgøre en større fare så længe tilfældene bliver diagnosticeret og der forgår kontakt-kortlægning i efterkant. Men der er nogle nye tilfælde, hvor jeg mener det er værd at berette. Nu er der sådan en situation for Nepal.
-
I Nepal er der nu 3 tilfælde af Mpox. Anatllet i sig selv er IKKE skræmende men det er værd at bemærk at disse tilfælde knytte sig til Saudi Arabien. Det er migrant arbejdere som altså har båret smitten til Nepal. Men dette kunne indikere at der er et større smitte udbrud i Saudi Arabien. Der har været en ligende type historie for andre lande i Asien, hvor smittet er importeret far imigrant arbejder fra lande i Mellemøsten. https://kathmandupost.com/health/2025/01/03/migrant-workers-living-condi
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind