Bavarian Nordic — November 2024
-
Jazz - Jeg fortså at du stiller dig tvivlende til Mpox og gjerne ville tage det ud af casen. Det er suveræn din afgørelse. Men jeg vil gerne peget på at jeg stå et andet sted. Jeg mener nemlig ikke at dette kun er et par epidemier og det kommer til at gå over. ......
-
... Mpox er dukket op i højere og højere grad fordi smallpox vaccinationer ikke er sket på de yngre generationer. I tillæg så har der ikke været målt på Mpox. Det er først fra 2017-18 at der begynder at være mere sikre tal. Her kan jeg oplyse at eksempelvis Congo har fast har mere end 3000 tilfælde.....
-
...og eksempelvis ihavde 6,216 Mpox tilfælde og 222 døde i 2020. Det centrale Afrika vil derfor være et arnested for epidemier som vil komme tibake i gen og igen....hvis ikke man vælger at lave et større vaccinationsprogram i flere regioner i Afrika. Her kan godt ligge en stabil produktionscase i mine øjne.
-
@topspiller jeg fangede godt din ironi. Jeg har været langt mere skeptisk end de fleste her på chatten, hvilket vist ikke er nogen hemmelighed. Men jeg har aldrig sagt at der ikke var noget marked, blot at der indtil nu ikke er nogen evidens for, at det komme til at vokse ind i himmelen. Tænker vi kan sige, at jeg har markedet lidt med mig i min skepsis i dag, selvom det er dyrt købt. Sidste uge sagde jeg desuden, at jeg godt kunne se kurs 160-180 for mig i dag. Forhåbentlig er vi nu ved bunden.
-
Hvad skulle ændre sig på 2 uger? Når de er begyndt at tale om, at noget yderligere af omsætningen måske flyttes fra 2024 til 2025 som følge af, at afrika ikke er klar til at modtage de bestilte vacciner, så står de nok ikke lige over
for nye ordrer på kort sigt. -
Men hvis vi kigger på markedet, så er 1/3 af dagens fald sammenligneligt med Novo og Genmab osv. Hvis man sammenligner med andre vaccineselskaber, så er det op mod halvdelen af dagens fald der kan forklares.
-
Eliot.. jeg er ikke tvivlende overfor Mpox, jeg tror bare ikke på at det er en del af den fremtidige base business for Bav. Derfor tager jeg det ikke i betragtning. Men naturligvis, hvis man tror Mpox er en del af base business, så skal man da lægge det oveni, og man når andre bundlinie tal. Så man kan betragte Bav på to måder; basal vaccine forretning eller kraftig vækst drevet af epidemier.. sidste er i min verden mere i lotto afdelingen, og så synes jeg der er andre firmaer der er bedre.
-
Fredagens aktier: Nedtur til medicinalaktierne trak C25 i laveste niveau i år https://proinvestor.com/investornyt/1243386/fredagens-aktier-nedtur-til-medicinalaktierne-trak-c25-i-laveste-niveau-i-ar
-
Jazzz - Pox vaccinen har gennem mange år været det, der bar Bavarian gennem op og nedture, det holder da ikke op, fordi en epidemi ender, det er det, der snakkes mest om, men resten af butikken er jo bedre betalt. Pox-Mpox vaccinen vil blive produceret mange år endnu.
-
Bavarian Nordic minder om den gode gamle købmand-kone tilbage i 70erne, der altid havde lige præcis den vare på hylden, som jeg havde brug for. Ligesom den førsteklasses vaccineproducent, der lynhurtigt kunne levere de rette løsninger, når markedet efterspurgte dem. En virksomhed, der er gearet til at handle smidig og målrettet, når efterspørgslen opstår. Beklager min negativitet ang. Hr. Trump og hans udnævnelser: at sætte en person med 6 konkurser i spidsen for verdens største økonomi.
-
Hvad konkurskongen Trump siger, skal man ikke regne med - vent og se, hvad han gør. To af de vigtigste ting på hans program i -16 var: Fjernelse af Obamacare og opdatering af den skrantende infrastruktur. Ubamacare findes endnu, og infrastrukturen blev først aktuelt forbedret under Biden. Den gang ville han fjerne alle spor efter Obama, nu vil han prøve på at fjerne, hvad Biden har gennemført.
-
Europa/lukning: RFK som USA's sundhedsminister var gift for medicinalaktierne https://proinvestor.com/investornyt/1243398/europa-lukning-rfk-som-usas-sundhedsminister-var-gift-for-medicinalaktierne
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind