Bavarian Nordic — November 2024
-
Fordeling af aktier (per sept 2024) er således i BN:
Danmark: 60%
EU: 20%
Nordamerika (primært USA): 11%
Ikke registeret: 9% -
Støreste enkelt aktionær er ATP, Denmark (> 10 %). Jeg ved ikke om de har praksis med at låne ud aktier og om hvorfor de evt. skulle kalde tilbake.
-
Africa CDC's briefing igår oplyste at der er 2,574 mio doser tilgænglig af MVA-BN, hvor 899.000 doser er allokeret til 9 lande i Afrika og 700.000 doser forventes i november.
-
Hvis de 899.000 doser udgør planen for de første seks måneder og er inkl. DRC, så er der meget lange udsigter til yderligere salg for BN, da der så er mange doser tilbage af de 2,6m. Det bliver spændende at se effekten af vaccinationerne. Nu bliver det nok ikke så effektivt som i USA, men der sås i hvert fald hurtigt et meget brat fald i nye tilfælde da vaccinationerne tog fat.
-
Ja, vi skal vist være glade for at shorterne benytter den negative stemning til at tilbagekøbe aktier, selvom det virker ulogisk at de ikke bare lader aktien falde.
-
Bavaninvestor - De 899.000 doser udgøre vaccinationsplanen for oktober/november og de 700.000 doser vil de begynde på i december. De venter på at der bliver leveret doser og så allokere de.
-
Ifølge WHO så falder antal nye tilfælde i DR Congo men til gengæld er Burundi og Uganda på vej op i antal.
-
Der er nu 48,093 Mpox tilfælde i Afrika. Det er en stigning på 500% sammenlignet med 2023. Nu er Uganda den nye bekymering for Africa CDC. https://www.cidrap.umn.edu/mpox/africa-cdc-tracks-concerning-mpox-rise-uganda
-
3kilofisk ja shorterne er nok taktiske. Short squeeze havde været sjovere på et tidspunkt
-
@EliotSpitzer ja kæmpe stigning i forhold til 2023, men 2750 nye på en uge er vel nogenlunde uændret i forhold til de sidste mange uger. USA havde 3.000 tilfælde per uge før det vendte og det slog de ned med 1,2m doser. Africa CDC vil bruge 10m doser, hvilket vel er tvivlsomt om de nogensinde får brug for. Alene de doser de bruger på sexarbejdere kan nok betyde en hel del. Det er altid lastbilchauffører som spreder smitten rundt og til nye lande. Tænker diæterne er brugt til andet end mad.
-
Men planen starter meget langsomt ud. Med nuværende tempo er de tilgængelige 5,6m doser
først brugt om 7-8 år. -
LC16 & ACAM2000 vacciner er et fint supplement i nødstilfælde. Men de egner sig ikke til vaccinering af sårbare befolkningsgrupper og desuden kræver administrationsmetoden særlige kompetencer, der stort set er udgået i dag, hvorfor sundhedspersonalet først skal oplæres og patienter skal nøje vurderes for egnethed, hvilket jeg tvivler på, at der vil anvendes tid / økonomiske resurser på. Derfor er jeg overbevist om, at det bliver Bava, der også kommer til at levere vacciner til alle børn.
-
I planen for DRC står der at de skal bruge 3,5m doser LC16 og 0,2m doser Jynneos.
-
@Bavainvestor. TTT. Især i Afrika. Men de gør det faktisk til UG - og Afrika CDC og andre afrikanske partnere ved også, hvad der er på spil.
-
Småinvestorer taler meget om short squeezes selv om de faktisk er meget sjældne. Men joda, det kunne da blive en fedt hvis vi fik en sådan. Jeg synes nu egentlig det har været en fest allerede idet jeg solgte det meste noget højere oppe. Og nu benytter jeg faldet til at samle lidt op. Jeg tror ikke på dem med de vildt store ordrer på man millioner doser, men jeg tror mere på en lind strøm af mindre ordrer. Og jeg tror ikke på BN prod i Afrika
-
@cupcake det er desuden CDC der oprindelig anmodede Japan om 2m doser LC16 mener jeg og de fik så 3m. Det var i første omgang - og
hvis der skal bruges mere bliver det nok en kombination af donation og køb hos KM Biologics.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind