Bavarian Nordic — Oktober 2024
-
Ja så har han heldigvis hånden på kogepladen selv
, men det er alligevel dumt at prøve at køre spin på en meddelelse som de ved markedet ikke bryder sig om. -
@3kilofisk nu ved jeg ikke hvad du mener med “den mindste modgang” men vi er da nogen der de sidste par uger har forholdt os kritisk til, at der ikke er kommet nogle ordrer af betydning og at der ser ud til at være lange udsigter til at det sker. Når det så nu yderligere ser ud til, at BN næppe skal producere i Afrika og at CDC taler om at opdele de donerede doser i 5, så er usikkerheden da forøget væsentligt. At kursen så næsten ikke er påvirket endnu er mærkeligt.
-
Jeg er fortsat relativt optimistisk omkring BN’s Mpox vaccine i de kommende år. Vaccinen er i mine øje det stærkest produkt på markedet. Det har den mest komplette pakke af kliniske data og den suveræn stærkeste regulatoriske status globalt. De andre konkurrenter, som kan leverer i dag har enten langt mere alvorlige bivirkninger eller studier som ikke levere op til dagens regulatoriske krav. Det bliver derfor interessant at se hvad WHO godkender med hensyn til begrænsninger i brug.
-
Det BN’s Mpox vaccine mangler er studier på børn (ned til 2 år) men dette har CEPI lovet at hjælpe med at betale for. Dette gør CEPI vel ikke uden de ser et potentiale for vaccinen frem over. Hvad er der i øvrigt blevet købt og doneret af de andre vacciner frem til nu?
-
Afrika produktionen er et mere åbent spørgsmål men jeg tror ikke vi har set det sidste kapitel i den historie. BioNTech er den mest interessant spiller at følge her men lad os nu ser deres 2024 regnskab. Deres Q4 bliver meget interessant at se.
-
Jeg noter mig at der for øjeblikket skal bruges 2,9 mio (ufortyndet) doser BN Mpox vaccine til alle lande og 3 mio doser af den japanske vaccine i DR Congo til børn. Det er indtil videre kun BN vaccine som
er indkøbt. Den japanske er kun relevant på kun af en stor donation. So far so good! -
Denne chat har længe været overdrevent positiv. Længe har man kun dyrket og sønderdyrket, fortolket og overfortolket inkl misforstået alt der måske kunne læses positivt, mens man totalt har negligeret usikkerhederne. Den tilgang = for høje forventninger. Dem er man selv skyld i. Alle havde chancen for at sælge ca 40% højere i 300. Gjorde man ikke det er det ens eget ansvar, og ikke ledelsens skyld, og ikke afrikanernes eller WHO’s skyld.
-
Helt enig i at det positive er blevet overfortolket og små ordrer er blevet blæst op til at være noget de ikke er. Hvis ledelsen har pustet til hypen med udmeldinger om produktionsløft, som måtte vise sig at være på meget løst grundlag, så mener jeg dog, at
det påvirker tilliden til ledelsen og dermed aktien. -
Men har ledelsen lovet for meget? Det ser ud som minimum 2,9 mio Bavarian Mpix vacciner bliver brugt i 2024. Dele er på order og andre dele er på lager som skal fyldes op igen. Jeg ser ikke andet end den opjusteret produktion kommer til at blive afsat. De 2 mio kommer nemt til at blive opfyldt. De 10 mio i 2025 syntes jeg ikke der kan sættes spørgsmålstegn ved endnu
. Her må vi vente at se. -
Ledelsen har ikke lovet noget. Mht produktion så har denne chat sovset rundt i et hav af noget jeg vil kalde misforståelser og vilde fortolkninger baseret så vidt jeg kan se på manglende kendskab til prod.planlægning. Alle der sviner ledelsen skal nok blive populære. Men derfor behøver de ikke have ret. Din kritik synes jeg er decideret urimelig
-
wHO godkendte torsdag Abbott Laboratories' diagnostiske mpox-test til brug i nødstilfælde. Det er den første godkendelse af denne type i agenturets bestræbelser på at styrke testkapaciteten i lande, der står over for udbrud af sygdommen. https://www.timeslive.co.za/amp/news/africa/2024-10-04-who-approves-first-mpox-diagnostic-test-for-emergency-use/
-
3kilofisk - Hvem taler du til?
-
3kilofisk -
Ledelsen har d. 17. August udsendte børsmeddelse, hvor der bl.a. står “Consequently, the company has informed the Africa CDC that it has the capacity to manufacture 10 million doses by the end of 2025, in addition to current orders, and could already supply up to 2 million doses this year.”. Jeg som aktionær syntes at det er begrundet at forholde sig til dette. -
Strøjer - Ja, BioNTech er en case som man kan lærer af. Det drejer sig om at kunne afsætte jævnt hvis muligt. De har alt for store udsving, som skaber usikkerhed.
-
Her er GAVI’s bud på fem innovationer, der kan være med til at bringe mpox under kontrol. Vacciner bliverd
-
…bliver diskuteret seperat. Bemærk det er BN’s vaccine versus mRNA vacciner. De ældre small pox vacciner er ikke omtalt. https://www.gavi.org/vaccineswork/five-innovations-could-help-bring-mpox-under-control
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind