Bavarian Nordic — September 2024
-
Og så må jeg lige gentag et andet fun fact fra Danmark. Abekoppevirussen blev opdaget i Danmark i 1958 hos aber, der blev holdt til forskning. Det første rapporterede menneskelige tilfælde af mpox var en ni måneder gammel dreng i Den Demokratiske Republik Congo 1970 men det har helt sikkert eksisteret i lang tid.
-
Kraken23 - Måske det faktisk er værd at vi har taget lidt historie her. Hvis man vil købe en mpox vaccine på et apotek i USA eller Danmark i dag så vil det blive BN's vaccine som vil blev udleveret. Det er 3 generation og har god bivirkningprofil og er kliniske studier på mennesker har vist at det virker. Afrika har i de senere år talt om vaccine apartheid, hvilket betyder at der er ikke lige tilgang på effektive vacciner til mennesker i Afrika som i den rige del af verden. ....
-
.. men skal vi så købe ACAM2000 hvis den er 2 dollar billiger per enhed en BN's vaccine? - eller skal der lægges stort pres på BN for at matche prisen men de må leveres deres produkt fordi det er lidt mere sikkert.
-
Es. Jeg kan ikke svare på hvad beslutningstagere evaluerer på. Men umiddelbart tror jer der er meget større forskel på prisen end 2 usd,
ved 2 dollar er det måske en no brainer. Men jeg lavede lige en hurtig google søgning https://www.reuters.com/article/business/healthcare-pharmaceuticals/acambis-wins-425-mln-us-smallpox-vaccine-contract-idUSL23209348/ og så denne. -
Så hvis der er 50-70 usd i forskel pr dose betyder det måske noget? Det vil sikkert gøre at i DRC Afrika hvor gennemsnit indkomst er 2-4usd om dagen, de ikke kan købe den. Og dermed vil det argument du tidligere fremføret om at lokal Afrikansk produktion skal vare på konkurrence ligende vilkåe betyde at der ikke kommer lokal produktion
-
ØBENHAVN, Danmark, 26. september 2024 – Bavarian Nordic A/S (OMX: BAVA) meddelte i dag indgåelsen af en aftale med UNICEF om levering af 1 million doser af MVA-BN
mpox-vaccinen til lande i Afrika, der er berørt af mpox-udbruddet.I henhold til aftalen vil UNICEF indkøbe 1 million doser af vaccinen, hvilket inkluderer de 500.000 doser, som Gavi har givet tilsagn om jf. selskabsmeddelelse den 18. september 2024. Som led i Bavarian Nordics tilsagn om at øge og prioritere sin produktionskapacitet
-
og Bava opjusterer
-
"På baggrund af den i dag offentliggjorte ordre på selskabets mpox-vaccine samt yderligere indgåede ordrer, kombineret med et forbedret resultat inden for Travel Health samt i øvrige dele af forretningen, forventer Bavarian Nordic nu en omsætning på mellem DKK 5.400 mio. og DKK 5.800 mio. og EBITDA på mellem DKK 1.450 mio. og DKK 1.700 mio."
-

-
i plus!!
-
går op og ligger mig..
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind