Bavarian Nordic — September 2024
-
EliotSpitzer tak for din særdeles informative og utrættelige dækning af mødet i går og alle dine gode input i øvrigt. Jeg faldt over denne beskrivelse i går, som beskriver hvor store beløb WHO og CDC bruger selv uden indkøb af vacciner som jeg læser det:
-
WHO and Africa CDC launch a response plan to the mpox outbreak
The Africa Center for Disease Control and Prevention and the World Health Organization have launched a continent-wide response plan to the outbreak of mpox.
AP News (apnews.com)
-
Jeg kan ikke få dit link 08.24 med opsummeringen til at virke
-
Godmorgen - jeg er ny her og går og venter på mit lille "plus"

-
-
Bavainvestor -
Velkommen! -
Mange tak. Nu har jeg læst med længe, så jeg tænkte det var på tide at blive medlem af det gode selskab
-
Som mit alias antyder er jeg overeksponeret og forelsket i Bavarian, hvilket jo ikke er så heldigt rent investeringsmæssigt, men sådan er det altså
-
Ligesom jeg tænker, at du er begejstret for New Yorks tidligere guvernør…..
-
Jeg kan se at der er mange referater af mødet på nettet. Bavainvestor og det jeg har lagt ud tidligere dækker meget godt men jeg vil også lige tilføje det fra engelske Guardian fordi det går lidt videre i beskrivelse af detaljer også omkring vaccine: https://www.theguardian.com/global-development/article/2024/sep/06/democratic-republic-congo-drc-donation-mpox-vaccines-outbreak-speading-africa-cdc
-
I Guardian artiklen siger Dr Andrew Hill, Liverpool University: “Most vaccines cost around £1 or less,” og “If there are large orders for millions of vaccine doses for Africa, Bavarian Nordic should lower their prices. Otherwise, they should allow a generic company to mass produce their vaccine for a low price.”. Men måske Andrew Hill skulle spørge sig selv hvorfor der kun 2-3 producenter i verden i dag som har en vaccine og kun en er godkendt i flere regioner.
-
Til sammenligning kan vi tage The Global Polio Eradication Initiative (GPEI). De vaccinerede i 2023 400 mio børn og de skal senere i livet have 4 doser før end de er fuldt beskyttet. Det er altså lidt nemmere at få billige vacciner når de er udviklet for mange år siden og du skal producerer på den skala.
-
Bavainvestor - Det mere hans tid som NY Attorney General.
-
Jeg har tjekket UNICEF's vaccine priser: COVID-19 (kun Pfizer) 6.75-12.15 $ per dosis, BCG (3 producenter) 0,16- 0,24 $, Diphtheria and tetanus (2 producenter) 0,18-0,21 $, Ebola vaccine (kun MSD) 98,60 $, og Human Papilloma Virus (3 producenter) 2.90 $ (China); 5,18-23,75 $. Oral cholera vaccine (2 producenter) 1,65-$ 2,50 $.
-
USA øger fokus på mpox. USA har skærpet testning af den nye stamme af mpox. I tillæg sikrer de, at vacciner er let tilgængelige på lokale apoteker og lokale sundhedscentre. Der er ca. 3 nye mpox tilfælde per dag med den gamle variant. De flest sundhedsforsikringer dækker vaccinen men er også tilgængelig via offentlig programmer. https://www.reuters.com/world/us/us-is-beefing-up-mpox-testing-vaccine-access-against-new-strain-officials-say-2024-09-06/
-
Thailand allocates 21M baht for mpox vaccine for high-risk groups https://aseannow.com/topic/1337557-thailand-allocates-21m-baht-for-mpox-vaccine-for-high-risk-groups/?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1725690293
-
Normalt skal der 2 doser Jynneos til før fuld vaccinedækning. Når der i Afrika oprereres med 1:5 betyder det så, at der skal 2 gange 1:5 vaccinedosis til eller kun 1:5 dosis i det hele taget. Dvs. bliver udgiften 1/5 eller 1/10 af udgiften til en person vaccineret i rige lande (ved samme pris per fuld dosis). Under alle omstændigheder, så vil Gavi's $500m række til 5 eller 10 gange så mange personer som de 3,3m der nævnes i det åbne brev til Gavi, som jeg godt ved har været fremme før:https://ww
-
Det må være en svær balancegang for Bavarian at forhandle kontrakter - når der skal tages hensyn til både aktionærer, global sundhed og rige/fattige lande. En opjustering af resultatforventningerne vil blive opfattet på vidt forskelligt og måske derfor de er begyndt at lufte tanken om, at ordrer ikke behøver at betyde opjustering. Det må være for at kamuflere dækningsbidraget, men betyder også, at der bliver stigende og mere sikre betalingsstrømme fremover, hvis de skubber noget til senere
-
Fint at Thailand kan købe lidt, men desværre er de 21m Baht kun 4,2m DKK. Til de nævnte 3.000 doser bliver det 1.400 DKK per dose. Så jeg tænker, at det 3.000 dobbeltdoser de bestiller - dvs. til færdigvaccination af 3.000 personer - med 2 doser a 700DKK ($100) per styk
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind