Bavarian Nordic — September 2024
-
Det er svært at bevare optimismen som investor i BN. Men mange tak for din ihærdighed, ES. Man kan mene, hvad man vil om shortning af aktier. Jeg er en af dem, der tænker, at det ødelægger markedet for de børsnoterede selskaber, der rammes af shortning igen og igen. Men jeg er ret sikker på, at der ikke sidder udspekulerede dealere og flytter op og ned på shorts. Det klarer algoritmeprogrammerede computere. Det kaldte Warren Buffett for "gamification" af aktiemarkedet.
-
I min verden er shorting ikke i sig selv ødelæggende. Men lovgivningen omkring shorting, efterlader bare alt for mange muligheder for at shorting selskaberne kan spille et helt andet spil end normale investorer. Svarer lidt til at du sidder og samler sammen i et spil til at bygge et eller andet, og pludseligt kommer der en som har fået en ekstra adgang til at bryde ind i dit hus og rippe alt. 2 forskellige spil. Så lad os nu få syn for sagen, og sæt markeringer på for algoritme handler og ....
-
Men ja det er da demotiverende at følge kursen og at energien bliver "hevet ud" af aktien hver gang og stor volatitet til følge. Personligt har jeg valgt at sige "pyt" - jeg ved jo at den langsigtede case er god, og evt. overskud skal jo ikke bruges imorgen:-)
-
Folk også i dette forum er selv med til at skrue forventningerne meget højt op. Og når ordrerne så ikke kommer så spreder usikkerheden og frustrationen sig. Det er ikke algoritmernes skyld. Der må man kigge i spejlet for finde de skyldige. Iøvrigt, jeg tror nu stadig på at ordrerne nok skal komme
-
Sur dag:-( men op med humøret... Tænk alle de positive nyheder der er kommet det seneste år fra BN. Chik vacc. fast track evaluering og planlagt slag start i H1 2025. Løbende fremgang for rejsevaccinerne, De opkøbte Emer. vacciner bliver "indfaset" til BN produktionen, det frysetørrede produkt for Small/Mpox som jo kommer til at køre mange mange års salg frem. ...og så desuden en ny Mpox pandami oveni med alt det som måtte falde af til BN med verdens eneste vaccine der er godkendt af andre lande
-
Jeg vil bare frit citere Warren Buffet - Det bedste ved short er at de aktier skal købes tilbage en dag!
-
-
Bavarian Nordic svarer igen på kritik af vaccinepriser:https://www.dr.dk/nyheder/penge/bavarian-nordic-svarer-igen-paa-kritik-af-vaccinepriser-verden-skal-vaere-rigtig-glad
-
Det amerikanske regering gav i gennemsnit 20 $ per Covid vaccine fra Pfizer. Det var produceret på den størreste skala nogensinde for en vaccine. Jeg syntes derfor det bliver lidt plat når Public Citizin begynder at tale om priser under 10 $.
-
Godmorgen

-
God morgen

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind