Bavarian Nordic — Juni 2024
-
Mpox jabs — and treatment — could arrive in days https://www.businesslive.co.za/fm/fm-fox/2024-06-14-mpox-jabs-and-treatment-could-arrive-in-days/ - Meget taler for, det bliver Jynneos, da der er op imod 2 mill ubehandlede med HIV, jf artiklen, der ikke tåler den svækkede live vaccine, Acam2000. Herudover ca 400k i de resterende målgrupper. Spændende hvor mange doser, der doneres. Gætter på vi ret hurtigt får replenishment orders i kølvandet på dette.
-
...så vi kan få lukket bekymringen om estimatet i 24. Jeg sveder ikke.
-
@Kraken - enig. Dog vil kursreaktionen/reduktionen skyldes overreaktion af utålmodige/nervøse investorer samt shortere, der forståeligt nok vil være ekstra aktive og "udnytte" situationen. Derfor vil 120-140 være en kærkommen lejlighed til at købe/supplere, såfremt man er af den overbevisning, at aktien p.t. er undervurderede....
-
Såfremt WHOs nylig udgivet "Strategic framework for enhancing prevention and control of Mpox" https://www.who.int/publications/i/item/9789240092907 skal have nogen som helst troværdighed, så skal der øjeblikkeligt investeres tungt i behandling og forebyggelse overalt i Afrika nu, inden Mpox løber endnu mere løbsk. At underrapportering tilmed finder sted gør situationen endnu mere tragisk.
-
@TheNote det gik desværre ikke lige som du forventede ved luk. ... jeg synes ikke det ser ud til en vending her omkring 162 - 163, prøv at se dine chart. -- Jeg satsede her på 163, er desværre bange for det var for tidlig, den MA50 blev brudt. hvad tænker du, hvor kan vi se en vending?.
-
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked https://proinvestor.com/investornyt/1173770/overblik-disse-selskaber-er-shortet-pa-det-danske-aktiemarked
-
Udmeldt Ebitda i snit 1250 - afskrivninger -550 (2023 tal), opbygning af yderligere lager, som kan sælges næste år, men som fratrækkes i år = et ekstra overskud på ca. 300 mio kr. som kommer i 2025. = bundlinie ca. 1 mia / 5% (afkastkrav) = 20 mia / ca. 80 mio aktier = kurs 250. Og her er der ikke engang tale om at vi kigger ind i 2 godkendelser.... De er skøre de romere....
-
De har sikkert op til flere konti i forskellige større banker i verden, og flytter simpet rundt på aktierne på Deres respektive konti, uden nogen har mulighed for at både gennemskue og få indsigt i systemet. Vi har ingen indflydelse på kursdannelsen, men kan blot stå på elle af toget.
. -
Jeg tror, at det er mere simpelt end alt det. Ledelsen har udmeldt en guidance for 2024 og vi nærmer os slutningen på H1 uden at der er kommet de store ordrer, som skal retfærdiggøre den guidance. PC har selv udtalt, at han ikke "sveder endnu" og det sagde han vist i maj måned. Så markedet reagerer åbenbart på det?
-
Bevar nu overblikket. Ekstrem lav omsætning, hvor shortinteresser skubber til. Procenten stiger igen. Som det altid har været. Slet ingen grund til bekymring om ordresituationen. Chaplin har tidligere i år udtalt, at der produceres jynneos på fuld skrue. Så der kan leveres, når ordrene kommer, som BAVA ved, de gør. Også selvom vi når helt til Q3 uden ordrer. Men jeg er helt overbevist om det bliver før. Jeg regner med mindst en opjustering i år. Bava når altid i mål med deres estimater. Imho.
-
Her er en anden lille beregning: børsværdi 12,8 mia, Egenkapital 10,2. Pris for fremtidig cashflow. 2,6 mia.... OK, Strøjer, hvad så med immatrielle anlægsaktiver, det er jo fugle på taget. Jeps, der er for 6,4 mia. men her er 320 mio kr i afskrivninger. så hæves resultatet med 320. eller for 2024 et overskud på 1,3 mia kr. som du betaler 8 mia for. 2025 bliver formentligt på 2 mia hvis ikke mere. Altså en afbetaling på ca. 4 år.....
-
...det er bare at skovle til sig, enig.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind