Bavarian Nordic — Maj 2024
-
Ja netop, burde et rekord regnskab ikke få aktien op i et andet niveau, hvis historien blev fortalt korrekt ??
-
Åbenbart ikke lige pt. Der var flere der var skuffet over fejlet RSV og droppet Covid vaccine… de smarte tog toppen af i den store stigning i 2022…. Biotek er ikke for nervøse investorer det kræver en hvis tålmodighed og kunst at ramme de rigtige perioder!!!
-
Onsdagens aktier: Bavarian taget til nåde men NKT straffet på regnskabstung dag https://www.proinvestor.com/investornyt/1156900/onsdagens-aktier-bavarian-taget-til-nade-men-nkt-straffet-pa-regnskabstung-dag
-
Ikke for at ødelægge din optimisme, men det kunne også tænkes, at de store shortere lukker ikke deres positioner i dage som i dag, hvor mange private strømmer ind. De kunne godt lade kursen stige og så vente som gribber til dagene efter, når folks opsarede midler er brugt og de kan åbne nye positioner, få kursen ned og så købe stille og roligt op. Det mener jeg de har gjort andre gange.
-
Men det får vi nok afklaret, når Helges folk poster de nu sædvanlige overblik over shortede akiter efter et par “Godmorgen”

-
Cubinvest.Det er nu mig som poster under Proinvestor-aliaset hver morgen. Det er svært at få unge erhvervspraktikanter til den tidlige tjans. Den slags er nemmere efter efter kl. 9.

-
Shortoversigten er generelt den mest læste nyhed hver morgen. Nr. 2 er Dagens aviser.
-
Meget investor kritik har handlet om frygt for omkostningerne, at man ikke længere orker se enorme summer forsvinder til r&d osv. i den forbindelse undrer det mig bare, at ledelsen ikke fremlægger en konkret plan og gør langt mere ud mere ud af og er mere åbne mht hvor, hvordan og hvor meget med forventer at kunne reducere omkostningssiden med.
-
@3kilofisk jeg er helt enig i at vi mangler information om besparelser, reduktioner og effektiviseringer - både efter opkøb og efter de opgivne forsøg. De fleste der køber en virksomhed kommer hurtigt med et mål for effektiviseriner.
-
Der kom en artikel i Børsen i går, der havde overskriften "Bavarian-topchef om usikker ordreudsigt: “Jeg sveder ikke endnu”. Syntes den bekymre lidt, link sendes til dem der kan læse det https://borsen.dk/nyheder/virksomheder/bavarian-topchef-jeg-sveder-ikke-endnu?b_source=borsen&b_medium=row_13&b_campaign=news_5
-
Man kan ikke altid vælge, hvornår man vil lave et opkøb, for der kan være muligheder, som vi skal se på,” påpeger Paul Chaplin, der understreger, at selskabets pengekasse er forbeholdt gælden, der skal betales.
“Timingen er ikke rigtig til at gå tilbage til vores aktionærer og bede om flere penge,” erkender han.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind