Bavarian Nordic — April 2024
-
Jeg synes det viser, at shorterne holder den i stramt greb. Men vi ser jo først frem til i morgen kl 15, om de rent faktisk øger shorts, som jeg tror sker lige nu. Jeg forstår slet ikke snakken om aktieudvidelser? BAVA har positiv cashflow og penge på kontoen, så hvorfor i al verden skulle de udvide aktiekapitalen? Kun hvis de falder over et meget dyrt muligt køb - så kan det måske ske.
-
De har ikke betalt sig ud endnu af de seneste opkøb og de mangler nye produkter til pipeline for at vækste. Derfor anses aktieudvidelser som en mulighed. Ledelsen har ikke lukket for dette og virker ikke til at have lært meget fra tidligere erfaringer... De har hellere ikke helt udelukket egenudvikling / R&D helt? Markedet virker meget skeptisk med denne ledelse, hvilket jeg er sikker på at shorterne udnytter
-
Hele indtjening de næste 2 år går til at betale for de sidste opkøb, så der er ikke penge til nye opkøb. Men chaplin har så sent som op kapitaldagen sagt han har kig på interessante opkøbs muligheder., det er vel også derfor ATP siger stop med at udstede flere aktier
-
Kraken – jeg ved ikke hvor du får din info fra. Fra regnskabet læses:
For 2024, Bavarian Nordic expects revenue of DKK 5,000-5,300 million and EBITDA of DKK 1,100-1,350 million.
Og lidt senere:
Cash outflow in 2024 further includes milestone payments of DKK 1,800 million to GSK and Emergent BioSolutions
Altså – EBITDA over en milliard alligevel? -
Short øget til 6,92% lige nu.
-
Hvis kursen ikke stiger i dag med denne nyhed, så vil den sikkert falde de næste dage
-
Selvfølgelig! Men baseret på tidligere erfaringer med denne aktie og shortindblandig, så plejen den at sive dagene efter en god nyhed. Medmindre at der kommer flere gode af slagsen. Det må vi håbe på. Problemet med Bavarian er, at de gode ordrer kommer i klumper og vi ved ikke, hvornår det bliver.
-
Udbrud af Mpox registreret i Stockholm https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2024/04/30/195999088/utbrudd-av-mpox-registrert-i-stockholm?nr=1
-
"Uvanlig mange tilfeller av mpox, også kalt apekopper, har blitt rapportert i den svenske hovedstaden i april."
-
"Det handler om et titalls sykdomstilfeller der samtlige har blitt smittet i Sverige"
-
Og denne nyhed burde være fra d.d. Her er link til sundhedsstyrelsen i Sverige https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2024/april/utbrott-av-mpox-i-stockholm-utreds/
-
Igår kom der to positive meddelse 1. Indsendt til godkendelse i usa 2. Ordre på m-procent for knap 1/2 mia til Europa. I dage kan vi læse at at der er udbrudt Stockholm og behov for m-pox. Verden er meget lille og vi kan nok læse det samme i den kommende tid rundt i Europa og USA samt måske andre steder. Bavarian har en gylden fremtid forude
-
M-procent = m-pod
-
M-pox
-
Nordea har i dag genbekræftet
deres kursmål på 345 -
@Enkommentar1: Den sidste analyse fra Nordea er dateret d. 19. februar, hvor de havde "køb" og target på 345.-. Hvor ser du, at de genbekræfter
dette kursmål? -
@Enkommentar1 - noteret!
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind