Bavarian Nordic — Oktober 2023
-
Overskriften siger jo nok. Og shorterne får ret igen.
-
Kim..Fordi det er eneste info på markedet. Du er velkommen til at grave videre.
-
Kim..Det første var en fejl som jeg øjeblikkeligt rettede.
-
Den slags sker, når jeg sidder og passer nyhedstjensen i bilen på en rasteplads på motorvejen.

-
Overskriften er alt andet lige kursdrivende.
-
Det vil kunne forklare eskalationen i faldet efter artiklen røg på forsiden af Finans.dk.
-
PS: Se også Cubinvest kl.16.58.
-
Jeg har faktisk meget svært ved at se, at de "tilladte" informationer i artiklen er negative for BN. At de vil koncentrere sig om basisforretningen og fokusere på at sælge vacciner vil give ro for investorerne. Også at de nu offentligt meddeler, at det er slut med emissioner. Det har vi vel efterlyst? Den 23/8 2023 udtalte finansdirektør Henrik Juul til Marketwire: "Vi ser en enorm fremgang på tværs af hele vore produktportefølge." Og et nettoresultat i H1 på 914,5 mio. kr.
-
samt et forsigtigt gæt på et salg af rejsevaccinerne på ca. 890 mio. kr. uden MPOX giver efter min mening en helt forkert værdifastsættelse af BN ved dagens kurs. Tænk hvis en virksomhed gav et bud på BN på 10 gange EBITDA = 23 mia. kr. Og iøvrigt vurderede en analytiker i forbindelse med det positive fase 3 forsøg med Chikungunya-vaccinen, at den ville sælge for ca. 1,4 mia. årligt fra 2025. Jeg har suppleret sidst på dagen.
-
Hej alle. Synes lige at jeg ville løfte sløret for hovedindholdet i artiklen fra Finans

-
OG det er så (som frygtet) det jeg vil kalde tæt på en "profitwarning" (hvis det ikke er det)
-
Chaplin udtaler at målet om en toplinie på 1 mia USD ser "lidt mere udfordrende ud" nu, da RSV og Covid vaccinerne er floppet.
-
målet er at selskabet nu skal være mere stabilt og fokusere på forretningen - og ikke skal hente flere penge i markedet lige
foreløbigt -
Chaplin løfter så også sløret for at han forventer at de kan lave en turnaround med de nytilkøbte rejsevacciner og det vil vi komme til at se hvert kommende kvartal, siger han
-
Så må vi jo se hvor længe vi kan stole på den udmelding

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind