Bavarian Nordic — Oktober 2023
-
Helt enig! Har selv byttet 1/6 af min GMAB frie position til BAVA efter Q2. Tænkte ved 140 den ikke kunne komme lavere.. og det holder jo nogenlunde stik. De næste par år ser lyse ud for BAVA - stor indtjening og stort overskud.. og når vi kommer på den anden side de ekstraordinære mpox ordrer (men ikke kopper ordrer, der bare fast vil komme mange år frem i tiden), vil de tilkøbte vacciner udfylde hullet. Dem der ikke ser 3-5 år frem nu og køber, pga fortidens synder, begår en stor fejl!
-
Ellers.... hvis man har BAVA og ikke kan mønstre investortålmodighed.. så sælg skidtet og køb noget I tror på. Men at indehave en aktie over en længere periode og samtidig på nærmest dagligt basis gentage at ledelsen er uduelig.. det er sgu da.. udueligt!
-
Shortpositioner på danske aktier tirsdag d. 17. oktober 2023 https://www.proinvestor.com/boards/116191
-
Det er lidt paradoksalt når man læser, at dem som lige har købt Bavarian her i niveau 136-144 mener, at man skal have tålmodighed og fremfor alt ikke må kritisere ledelsen. Dem som har været i aktien i lang tid 5 år har nu til dato haft et negativt afkast på -18%, andre pharma selskaber på 5 års sigt Novo +412%, Moderna +394%, Genmab +153%, og Zealand +255%, har ledelsen i Bavarian gjort det godt?
-
Spørg evt. investorer som har været lange i aktien, Fundamental invest mfl. Konklusionen må være, at dem som har været med på den lange rejse med den nuværende ledelse lider af metaltræthed og ønsker nye øjne på butikken. Jeg ved ikke, om jeg glæder mig til den 16/11, belært at fortiden syntes jeg ikke ledelsen er specielt gode til at formulere strategien og mest af alt ikke at komme i mål med den.
-
KimH - Da kursen ramte 400 sidste år, var der knap så mange, der var utilfredse med ledelsen. Det er jo ikke deres skyld, hvis du ikke fik reduceret på toppen. Det var Mpox, der fik kursen derop, og de sælger stadig Pox i store mængder, og tjener mere nu, end de gjorde dengang, nu er kursen kun 1/3 del, og jeg akkumulerer.
-
Shortpositioner på danske aktier onsdag d. 18. oktober 2023 2023https://www.proinvestor.com/boards/116215
-
Jeg er inde i Bavarian igen. Jeg syntes den er blevet billig sammenlignet med selskapets økonomiske situation.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind