Bavarian Nordic — Juli 2023
-
Hope was not a good strategy
… en slagen pipeline og en ledelse jeg har nul tiltro til. Mon ikke de pludselig selv syntes at en corona vaccine er interessant til en sund drift - på en vaccineplatform som er god. Problemet er blot at vores CEO ikke er super til drift. Han vil hellere købe op. Øv, men thats life. God aften til jer alle 
-
Tak WWW.."Håb" er aldrig en god strategi i aktieinvestering. Også god aften til dig.

-
Min store udfordring er i hvilket omfang det er slut med egen udvikling.
Så skal multipler ihvertfald være helt anderledes, hvis det kun handler om at købe andres vacciner for aktionærenes penge -
Præcis Helge. Men jeg håbede på Bavarians pipeline og har længe ikke haft tiltro til Bavarians ledelse. Covid tror jeg reelt forsat på, men ledelsen bliver ved med at tale det ned og i min optik træffe nogle dårlige valg. Nå - nok om det. Det er jo kun penge. Mon ikke det hele er bedre om 12-18 måneder
-
Jeg har mange gange udtrykt mig positivt over for forretningsmodellen med en bred palette af vacciner. Var meget skeptisk over for Prostvac. Det samme med RSV. Netop derfor har jeg personligt nøjes med "frimærker" i aktien siden 2007.
-
Helge - Jeg har også nogle frimærker. Nogle lidt for STORE frimærker.... Men jeg takker dig, Helge, for din podcast med PH, hvor I talte om "fugle på taget", der fik jeg skilt mig af med ca. halvdelen af Bava-beholdninge. Men fin timing for nyheden... midt i sommerferien og samme aften DK er i ekstase pga. en mand på en cykel... Kan ikke lade være med at tænke på, at ledelsen har siddet på oplysningen... Måske ventet på en mpox-ordre til de nationale lager - for at afbøde lidt...?
-
Jeg er glad for at jeg noterede mig Jean-Lucs salg af aktier i kurs 200. Jeg tvivler på at det var tilfældigt og tror at det var et signal til markedet. Jeg skilte mig af med rigtig mange. Held og lykke på mandag til alle. Jeg må beholde resten og se, om jeg kan komme af med den ifm en god nyhed eller ordre. For denne ledelse vil forsat med at bruge aktionærenes penge til at udvikle deres forretning og købe flere produkter. God aften
-
Det var så lidt Cupcake. Per Hansen og jeg har snakket om emnet i vores podcast et utal af gange i de sidste tre år. Med hensyn til timingen for offentliggørelsen af nyheden er der meget strikte regler for den slags. Myndighederne kan i tilfælde af en eventuel sag uden problemer fastslå tidslinjen i forløbet.
-
@WWW - jeg ved ikke, hvad jeg skal tro om Covid. Men hæfter mig ved, at de primo maj i år havde anvendt næsten en kvart milliard på at opstarte en stor-produktion af vaccinen ud af huset. Var det 20 mio. vacciner de havde produceret? De må virkelig ha' troet på vaccinen og resultaterne...
-
I går. OPPR (Office of Pandemic Preparedness and Response Policy) bliver nu en permanent del af det Hvide Hus. "OPPR will take over the duties of the current COVID-19 Response Team and Mpox Team (...) and will continue to coordinate and develop policies and priorities related to pandemic preparedness and response." https://www.whitehouse.gov/briefing-room/statements-releases/2023/07/21/fact-sheet-white-house-launches-office-of-pandemic-preparedness-and-response-policy/
-
Vi kommer nok til at se et strategisk skifte nu, pipeline er tømt og de sidste kandidater der er baseret på mva-bn vil blive stoppet. Der er ikke længere mulighed for flere opkøb gennem aktieudvidelser. Så drømmen om et vedens ledene vaccinefirma kommer ikke til at ske. Det åbner så spørgsmålet omkring en ny strategi og hvordan man kommer videre, og hvem der skal lede denne proces. Der kommer helt sikkert en reaktion på kursen mandag, men derefter er der et stort arbejde med at samle firma
-
(fort. 23.06) "Specifically, OPPR will oversee efforts to develop, manufacture, and procure the next generation of medical countermeasures, including leveraging emerging technologies and working with HHS on next generation vaccines and treatments for COVID-19 and other public health threats".
-
@Kraken 23: “Der er ikke længere mulighed for flere opkøb gennem aktieudvidelser”…… hvad får dig til at tro på dette? Henrik Juuel udrykte for ikke så langt tid siden at de fortsat var klar med flere opkøb, hvis de rette produkter var i sigte. Hvad skal Bavarian nu gøre med alle de nye installationer (og personale) de har købt, nu når RSV og Covid ikke kan regnes med i deres pipeline? (Covid ser de fleste som en død fisk). Jeg tvivler på at de nu vil skalere ned og lave en mindre forretningen.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind