Bavarian Nordic — Februar 2023
-
@CSørensen - glæd dig over gevinsten. Øvelse gør mester. Og har du en diversificeret portefølje er der næsten altid en aktier der "arter" sig. Jeg har flere gange afhændet nogle Bava aktier med tab, men Jeg tager som regel tabet de dage hvor min samlede portefølje stiger. Ikke sjovt - men jeg forsøger at holde fokus på hele porteføljen, og mindre på den enkelte aktie. Bava er dog fortsat aktien jeg ligger tungest i...
-
"CDC report shows how infectious mpox is and how important vaccination was in stemming outbreak - ABC News"
https://abcnews.go.com/Health/cdc-report-shows-infectious-mpox-important-vaccination-stemming/story?id=94769597
Det kan være svært at ændre adfærd i længden - så risikoen for at Mpox blusser op igen, fx efter internationale "festivaler" kan vel ikke udelukkes. Er der nogen der har set data vedr. efficacy? Eller er verdens myndigheder ikke længere så fokuseret på "manglende" data? -
Godmorgen

-
@Cupcake 18:54 Ja, jeg prøver og er selvfølgelig også glad for, at den ikke har givet underskud. Men kan dog ikke helt slippe irritationen over at hoppe ud på det forkerte tidspunkt. Også fordi det altid er sindssygt svært at vurdere, om det er "for sent" at hoppe ind igen - apropos psykologi, så er der også forskel på at vurdere en aktie "på bar bund" ift. til én, man har haft på et meget billigere niveau, synes jeg.
-
Nej - tror ikke jeg kan objektiv vurderer noget, ærlig talt. Lod mig gribe af stemningen sidste år - og købte godt ind mens den steg - også til børnenes konti... Nu udgør Bava knap 13% af mine(/vores) "investeringsmidler" (og da jeg er 50% kontant = ca. 25% af mine investeringer). Bava skylder mig ikke noget - og med det seneste regnskab er jeg tryg. Falder aktien fortsætter jeg løbende med at supplerer, men jeg køber ikke op igen, hvis den stiger. Det har jeg lært... Tror jeg...
-
Tak for svar, @Cupcake, det lyder fornuftigt, også det med at være lidt mere tilbageholdende med at lade sig rive med ift. at købe flere på en stigning. Dog er det jo også en svær ting - for nogle gange er aktien jo bare på vej op, og det kan være en rigtig god idé at supplere på vej op. Man må vel prøve at se hvert køb uafhængigt af evt. tidligere positioner og så i øvrigt være klar til at sælge igen, hvis skuden vender.... nemmere sagt end gjort

-
Mpox - Kik en gang på WHO hjemmeside. Risikoen efter sidste rapport er at risikoen er høj i Den amerikanske region, moderat i Europa mf. Rapporten er lavet 2/2. 13 ud af 22 lande er antal stigende. Fra 16/2 til 30/3 er der døde fem i USA. Forøgelse over de sidste 7 dage er 37% på verdens plan.. Læse den selv. En kommentar, kan man forstille sig en stigning og spredning når vi begynder at se de stor festival for mænd med hang til mænd?!
-
Fakta på Mpox er at de rige lande har råd til at købe vaccinen. Det har de fattige lande nok meget begrænset - derfor ligger der nok et stor skyggetal i dataerne, det kan ses at i Afrika er antal syge højeste nu. Kikke man dataerne falder antal af syge hen over efteråret. Verden er mere lukket op nu end sidst år end da sygdommen dukket op sidste år - derfor bliver det meget interessant at se udviklingen fremadrettet. Bavarian kommer med regnskab den 2/3 herunder deres forventninger til 2023..
-
.. Jeg tror vi som aktionærer vil blive overrasket over hvor mange ordre Bavarian har modtaget på Mprox samt om hvor store de er.
-
/var/folders/_8/rrw6x__d51jf_jfqc6snh0b00000gn/T/com.apple.mail/com.apple.mail.drag-T0x6000026eca80.tmp.bP8xSa/20230202_Mpox_external-sitrep-15.pdf
-
Linken fungere ikke - glem den..
-
@CSørensen - Ja, at købe løbende på opturen er helt fint. Det gjorde jeg jo også med Bava. Jeg glemte bare at sælge pga. grådighed. Jeg vil ikke supplere på den formodede kommende optur med Bava igen, fordi jeg allerede har 13% af mine midler placeret i Bava. Mit mål er, at den enkelte aktie udgør blot 1-3% af porteføljen. Men nogle gange bliver jeg revet med, som fx med Bava, men så reducerer jeg løbende efterfølgende ved at prøve at daytrade lidt frem og tilbage de dage med volatilitet.
-
Shortpositioner i danske aktier https://www.proinvestor.com/boards/110133
-
Det er også nemt at være day-/swingtrader i Bavarian... Er du for det lange løb skal du ikke bruge meget tid på at tænke på "
Shorty".
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind