Bavarian Nordic — Januar 2023
-
Plus - som Susinvest påpeger - de uigennemskuelige kursbevægelser, som givetvis stammer fra investorer/algoritmer, der styres af mønsteret i disse kursbevægelser, hvor flere dages stigninger stort set altid afløses af dage med fald/hjemtagning af gevinster. For en almindelig investor er det forbundet med større risici end normalt at satse på BN aktier. Det skræmmer nok mest, for bundlinien er flot i de kommende 2-3 år.
-
Onsdagens aktier: Svag prognose kostede Netcompany dyrt https://www.proinvestor.com/investornyt/931480/onsdagens-aktier-svag-prognose-kostede-netcompany-dyrt
-
Godmorgen

-
En dygtig shorter / daytrader må tjene styrtende i denne aktie med de udsving der er. Jeg håber, at tålmodighed belønner sig denne gang. Apropos tålmodighed, kl. er 09:38 og jeg har stadig ikke hørt fra Hvidovre Hospital. De har vist ikke travlt med at rulle flere forsøgspersoner til deres Fase 3 forløb... irriterende at man vil gøre en forskel og de bare ignorerer det.
-
Enig. Det er lige til "Løvens Hule"... Zealands værdi er d,d. ca. 11.466B og Bavarians ca. 16.906B... Jeg solgte desværre mine zealand aktier alt for tidligt, men jeg ser deres case som mere usikker en Bavarians
-
De er også mindre shortet... Apropos shorts, så er de blevet øget nu hos Bavarian til 4,32% fra 4,08% i går https://oam.finanstilsynet.dk/#!/stats-and-extracts-most-shorted-danish-shares. De tager kampen op...
-
Cubinvest 09.39 Tror hospitalernes kontaktinfo "sejler". Det duer jo ikke, at det er mailadresser på enkeltpersoner. De kan være på ferie, barsel, være syge eller have skiftet job. Har sendt Bavarian en notits om det, måske du sklulle gøre det samme.

-
NB! Kender direkte problematikken i praksis fra egne erhvervsinteresser. De har ikke forretningsvinklen, og har indstillingen, at ting tager nu den tid ting tager. Havde virksomhederne selv styringen, kunne det med lethed gå dobbelt så hurtigt, eller endnu hurtigere. MEN de har så også en række bindinger, og de nye EUregler har ikke gjort det nemmere, tværtimod. De Europæiske regler er blevet langt mere rigide end FDA.
-
Tak @Darvin. Helt enig og d
et giver mening. -
Når man ser på den lave volumen i dag kontra dagens stigning, så kan man ikke lade være med at tro, at det er små investorer der køber op i dag. Lidt bekymrende med at shortpositioner øger nu frem mod data
-
Volatiliteten i markedet generelt er "ekstrem". Se blot på Netcompany i går. Så ligegyldigt hvad BN melder ud om 2023, så vil reaktionen sikkert være voldsom. Jeg fortsætter med at "helgardere" mig, dvs. har flere købs og salgsordre, der ligger godt spredte..
-
Det er da også provokerende, at de bruger algorytmer... hvis de i det mindste sad og arbejdede for deres føde

-
Regnskabssæsonen - kontant afregning ved kasse 1
Regnskabssæsonen er for alvor i gang. Goldman Sachs, Tesla, Topdanmark, Tryg og Netcompany er oppe at vende. Derudover kommer Helge Larsen ind på pharma-, biotek- og laksesektoren.Kort video: https://www.proinvestor.com/boards/109855
-
Pæn stigning i dag... lad os se, om USA bakker op. Kursen plejer at tage et dyk efter kl. 15:30
-
Godmorgen

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind