Bavarian Nordic — December 2022
-
Jf. bl.a. det seneste interview med Juuel, så har BN en hel portefølje af vacciner (der ikke anvendes i dag) til udryddet sygdomme liggende "i kælderen". Herudover har BN heller ikke helt opgivet forskning i fx kræftvacciner - det ligger blot på standby p.t., som jeg har forstået det. Målet har været at blive et vaccineselskab, der selv kan finansiere forskning, med mindre det drejer sig om dyre fase 3 studier...
-
Glædelig jul til alle skribenter og jer som læser med.

-
Lige over Helge - og alle jer andre

-
Måske op til 250 mio. kinesere smittet med covid - nu må de indse, at deres Sinopharm vaccine ikke er for god og indgå en partneraftale med Bavarian Nordic, så de - og vi - kan få slået den virus ned i Kina. Og med disse ord vil jeg ønske jer alle i denne gode chatgruppe en glædelig jul og et godt nytår. Vi snakkes jo nok ved, når børsen åbner på tirsdag

-
Glædelig jul, venner. Vi ved, at Bava
s falende aktiekurs ikke har en skid med Bavas præstationer at gøre. Jeg er imponeret over den hurtige indrullering til RSV..... og jeg ved, at Putin, renter og faldende værdi vil knække os midt over, næste år. Og så køber jeg -
..... der bliver ikke nogen kapitaludvidelse. Det kommer bare ikke til at ske
-
Svanehjelm 02:42 - det håber jeg vitterlig du har ret i, men hvorfor fa’en snakker de så om det. Jeg ser følgende muligheder: 1) forberedelse til hvis både rsv og Covid går galt og Mpox ikke bliver til meget mere end det det var i 2022. Så skal der jo måske, måske ikke, noget mere aktivitet i firmaet. I min optik kunne man sagtens vente med at snakke om det, men det er måske et forsøg, på at undgå at blive fyreret hvis det sker? 2) manglende realitetssans hos ledelsen om hvor stort det vil være
-
At løfte rsv og Covid ud på markedet hvis data er gode. Denne del gør mig nervøs for om vi har en reel bestyrelse i Bavarian eller om vi blot har en stærk direktør som virksomheden er vokset lidt fra. Bekymringen vokser kun når selvsamme ledelse sælger deres aktier hver gang de har mulighed. Hvis rsv og Covid lykkes, mpox bliver stabil osv. osv. skal kursen jo være flere gange op - og så sælger man ikke nu. Stort set samtlige analytikere siger tillige, at kursen skal være højere og man skal vist
-
Være endel af Nordnet og leve af at låne ud til shorting før man ikke kan se det.
-
…men lige om lidt er det totalt ligegyldigt hvad vi tror og tænker. Enten kommer der gode og brugbare data - ellers kommer der lunke ellerubrugelige data.
-
Har sagt det før: det er binært det her. Enten vinder vi ellers vinder shorterne lige om lidt. Spørgsmålet er så hvem af os der gambler mest.
glædelig jul Svanehjelm -
Noget siger mig det er shorterne og det er vel også der for de som gruppe har reduceret fra ca 8-9% til 3,6% indenfor det sidste kvartal.
-
Shorterne har da vundet 2/3 af det nu. Det eneste der undrer er, at der er 2 store tilbage, som ikke har reduceret mere. Men bare det, at det er faldet til 3.67 indikerer vel, at mange ikke tror på yderligere kursfald nu. Jeg tror heller ikke på kapitaludvidelsen, men falder man over noget “must have”, så kan det måske ske
-
Jeg er nu ikke så nervøs for en evt. emission. For længe siden, lavede Genmab en emission, der forekom helt overflødig, da der var ca.2 miliarder på bogen. Det har jo vist sig, at være en god ide, selvom det i situationen syntes overflødigt. Det er altid godt, at have penge nok, når der skal forhandles med partnere.
-
Er der nogle der har fulgt de nye resultater m.h.t forhøjet IgG4 antistoftal efter flere vaccinationer med mRNA vacciner? Og i givet fald evt. implikationer. Det man måske bør vægte, er et tilbud om andre vacciner, indtil det er afklaret. Det gælder kun mRNA, så en formentlig klar opfordring til f.eks at anvende Bavarian/Expres2ion’s vaccine. Hvis den godkendes, eller måske nu får en hurtigere behandling. Eller andet naturligvis.
-
Godmorgen

-
Tirsdagens danske avisuddrag med Novo, Lego og ATP https://www.proinvestor.com/investornyt/920168/tirsdagens-danske-avisuddrag-med-novo-lego-og-atp
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind