Bavarian Nordic — August 2022
-
Og uden at lyde alt for konspiratorisk, er det måske hvad shorternes algoritmer bl.a. arbejder med. Finder mønstre, finder tendenser, som kan udnyttes. Jeg ved det ikke, men jeg synes, at vi mangler en logisk forklaring på det voldsomme faldi BN's værdi. Har MPX bare været et gæt fra shorternes aktion sammenholdt med de endeløse indlæg her i chatten? Jeg har mine BN aktier og sælger ikke. Men på baggrund af, hvor mange penge der er tjent/tabt, burde casen undersøges af seriøse erhvervsjournalist
-
Der er lige afsluttet en live udsendelse om MPX status + Q/A med alle de øverste MPX-myndighedspersoner i USA. Der var intet nyt under solen. Kommer også kort ind på Texas-døds
faldet https://youtu.be/6xTANxApS1E -
prøver igen.... https://youtu.be/bJ0v-wxMwaM
-
@Match : artiklen i Børsen omhandler de 4 aktier, der var i fokus i dag, herunder Bava, hvorom der står: "Bavarian Nordic: -2,1% -
Aktien har været i stærk optur de seneste måneder, men efter et kurstab på mere end 21,5 % på få dage, blev ondt værre tirsdag, da bunden under BN-aktien igen røg ud. Det samlede kursfald er nu 23,2 % på fire dage. Aktien er ramt af en melding fra WHO, om, at der er tegn på, at udbruddet af abekopper er aftagende i Europa." -
Det er simpelthen ulideligt, at være ude. Jeg kan ikke holde til det
-
Jeg var operatør hos Bava - i produktionen big time indtil 2011. Jeg er skide bange for at skrive noget, jeg ikke må. Nu prøver jeg, og så må i stoppe mig. Hvorfor tror i at produktionstiden for en batch er lang ? Det går sgu stærkt.... Vi øvede os, og byggede til lager, længe, i et velfungerende produktions-system blandt ekstremt dygtige kolleger, på alle niveauer. Bava producerer i fuldstændig klinisk miljø, og de fleste produktions-midler er "engangs-poser og lign. Nemt.
-
@Svanehjelm tager det virkelig 6 mdr at fremstille en bulk koppevacine? hvad er det der gør at det skal tage så lang tid=?
-
"Chaplin noted that the vaccine takes about six months to manufacture, including about five months of release time when tests are run to ensure quality." https://www.fiercepharma.com/manufacturing/bavarian-nordic-ramps-monkeypox-vaccine-manufacturing-capacity-reopens-bulk-facility
-
@svanehjelm en batch er vil den serie/mængde/ordre man skal lave til en kunde her tænker jeg påfyldningen, for her laver man vil ikke til lager, for så får varen en tappe dato, så kan den risikere at blive for gammel. Men Bulk vare i terioen kan hemmeligholdes men den stor og venter i reolen?
-
Jeg ved ikke hvor stor en batch er i Kvistgård i dag. Men jeg er sikker på, at det er en helt ensartet produktion. Om kunden skal have 4 eller 6 poser fyldt på glas, er ikke en Bava batch
-
Nu følger jeg denne og andre chats dagligt, hvor der nu nævnes, at “bunden” er røget væk i dette niveau og at den næste ligger 15-20% neden i kurs 230-240 ca. Jeg har svært med at forstå, at vi skal så langt nede, men efter at have været aktionær i dette selskabet i 2 år, så vil det hellere ikke overraske mig. Jeg vil ikke sige, at den har været “hypet” fordi mange analytikere og vidende folk har altid snakket om deres store potentialle. Shorterne har fat i den lange ende, desværre, fordi de (…)
-
(…) kender spillet, markedet og psykologien meget godt. Og så har de værktøjerne og ressourcer til at lege med kursen/ . Men man går fra den ene dag med gode nyheder og ordrer i milliardklassen til næste regnskabsår til at det hele ser sort og dystert ud. Der er ikke reelt kommet dårlige nyheder, men alligevel straffes aktien enormt meget efter min mening. Man savner større investorer som kan forsvare den i disse tider, hvor de private holder sig væk og Big Short kan have legepladsen alene
-
Cupcake : Det har Chaplin, osse min Boss dengang, ret i, hvis du regner den samlede produktionstid fra hønen lægger ægget i USA, til ampullerne kommer ud af fyldefabrikken. Men det er ikke rimeligt. Jeg ved intet om ombygningen af Kvistgård - men jeg ved, at vi var dygtige, hurtige og motiverede allerede dengang
-
@Svanehjelm 21:55 + 21:18 Har læst dine indlæg flere gange... forstår ikke meningen... Kan du forklare / uddybe?
-
SPF æg = sygdomsfrie æg. Her starter det hele i 3. generation. Vores klasse B rentrums-miljø er i verdensklasse. Skulle der blive en åbenhustur i Kvistgård, som der med garanti aldrig kommer, så vil jeg stærkt anbefale en sådan ud
flugt. -
USA/lukning: S&P 500 under 4000 - Apple, Tesla og Microsoft trak ned
https://www.proinvestor.com/investornyt/873019/usa-lukning-sp-500-under-4000-apple-tesla-og-microsoft-trak-ned -
Cupcake : Når du under vores rundvisning hos Bava går i glasgangene i den indre produktion - omklædt i D tøj (pyjamas - efter du har læst 17 sider SOP for at komme ind) og du kigger ind i høsten når der arbejdes, så ved du, at det her er der nogle kloge mennesker, der har fundet ud af. Det bliver ikke bedre i Danmark. Kun mikcochip-industri har højere renrums-klassifikation. En åben hjerteoperation på Rigshospitalet ville dumpe på 1/100 sekund.
Godnat -
Ha ha - ønsketænkning at få en rundvisning. Frygten for kontamination eller lign. må være enorm. Tænker Novo... Forstår heller ikke, at faciliteternes lokation ikke er hemmelig. Oplagt terrormål. I USA måtte nogle af producenterne til Covid gå i "skjul" pga. vaccine-hysteriet.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind