Bavarian Nordic — August 2022
-
Og nej jeg har IKKE shortet aktien nu du spørger. Mere du er nysgerrig på at vide? Så skriver du bare

-
Det er fuldstændigt rigtigt Trold. Desværre her der rigtig mange der har det svært med, at man kan være positiv på en aktie, men negativ på værdien af specifikke nyheder og tilfælde af overdreven kursudvikling.
-
lige præcis Helge. Det havde vi også nogle gode snakke om tilbage i slut nullerne

-
@Troldmanden - sætter pris på, at en gammel rotte som dig fortsat orker at vidensdele og bidrag med analyse / perspektiv.
-
Trild og Cub - de har nemlig sat de kriterier op Trold nævner. Og man skal min. Have gennemført et vaccinationsprogram, eller have fået en booster. M.h.t. Antistoffer. Som jeg nævnte i lørdags, er jeg med i kontrolgruppen, og får målt niveau før og efter hver vaccine. Og har fået dataene for alle små 7.000 der deltager. Hvis du kun har fået de to første, har du formentlig kun et meget lavt niveau af antistoffer nu. Det falder meget hurtigt. Har du fået tredje stik, er du væsentlig bedre hjulpet.
-
Enig med de seneste indlæg. Man kan godt være positiv på en aktie uden, at være lang og man kan også være kritisk uden, at være kort. Det er plads til alle sobre sagligt orienterede indlæg.
-
Tak @Darvin!
-
Sydbanks komentarer på bagsiden af kursfaldet: https://www.euroinvestor.dk/nyheder/ser-stort-potentiale-i-bavarian-aktien-kursfaldene-er-for-kraftige
-
Lidt perspektiv her: Paul Chaplin udtaler til Børsen d.
24/8 “Vi har nu nogle diskussioner, der omhandler meget større ordrer, som vi mener er en blanding af, at landene skal håndtere abekoppeudbruddet, men også enten genopfylde eller skabe lagre af vacciner.” -
Ja, der er jo nu nogle investorer derude, der indtil nu har købt næsten 1,8 mio. aktier i BN. De tror på aktien. I de allerværste aktieår, hvor der blev solgt ud over en bred kam, var der ofte ingen købere. Jeg har prøvet det - det er ikke så morsomt!
-
Enig Match. Lad os håbe på, at det er ikke de store shortere, som sælger og køber fra hinanden... og at de ikke render rundt med "naked shorts"...
-
Pre-Market USA ser ikke godt ud p.t.:minus 2.27 (16.17%), hvor lukkekursen i fredags var US
14.04... Det svarer til ca. kurs 267 i DK (?) -
Der er flere forskellige måder at være investor på. Men lad os se fremad igen Janolsen.

-
USA/åbning: Teknologiaktierne hænger fortsat i bremsen
https://www.proinvestor.com/investornyt/872344/usa-abning-teknologiaktierne-haenger-fortsat-i-bremsen -
Bavarian Nordics nye amerikanske kontraktproducent, Grand River Aseptic Manufacturing (Gram), får en håndsrækning af de amerikanske myndigheder i form af 11 mio. dollar, der skal medvirke til at sikre forsyningerne at det danske biotekfirmas vaccine Jynneos til kampen mod abekopper.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind