Bavarian Nordic — Februar 2022
-
Kunne man evt tænke sig at GSK kunne være interesseret i BN, Russell Thirsk bliver sendt i maskinrummet 1/4 og Glaxosmithkline afbryder RSV-forsøg efter en sikkerhedsvurdering https://medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article13748504.ece?utm_campaign=MedWatch Middag&utm_content=2022-02-18_&utm_medium=email&utm_source=medwatch
-
Shots er nu
oppe paa 6.51% -
Tror godt du kan regne med der bliver lagt lidt mere på shorts i dag
-
Vitus, det er ihvertfald dårlig kommunikation til markedet at love udmelding om resultater og så ikke komme med dem, men BN ser åbenbart stort på fastsatte tider, så måske skyder de også offentliggørelse af deres regnskab uden yderligere at informere
markedet herom -
Og mens shorterne øger deres positioner, så fastholder analytikerne midlertidig deres købsanbefalinger for aktien indtil videre... Nordea med kursmål 547. Gad vide, hvad de tænker, men mon ikke de snart justerer deres kursmål
-
@targo: hvorfor skulle Bavarian være interesseret i at sælge biksen? Det harmonerer ikke med deres 2025 målsætning, hvor de satser på at være en førende verdensomspændende
virksomhed indenfor vacciner? -
Tror mere spørgsmålet er hvorfor glaxo skulle være interesseret i at købe, er der nogle kompetencer i BN
som de ikke selv har ? -
Eller selv kan udvikle billigere?
-
Måske GSK kan se lyset i RSV fra Bavarian nu de er ved at opgive deres eget projekt, derudover er GSK jo ved at sælge deres forbrugersundheds afdeling i GSK til Unilever for 50 milliarder USD, så der er vel penge på kistebunden til et bud til de hårdt trængte aktionærer i BN?
-
Jeg lytter specielt ikke på analytikerne. Bankerne tjener jo mange penge i kurtage ved handel i aktier, så de skal kaste gulerødder til de naive investorer for at sikre deres indtjening. Tillykke med dine aktier anncba, jeg ville også have gået ind nu, hvis jeg ikke sad i saksen med en høj GAK.
-
@gadbois god pointe. en anden vinkel er at de aktionærer der har udlånt de 6.5% aktier, ikke er interesseret i at sælge men satser på at kursen er meget bedre om nogle måneder/år, og derfor heller vil tjene nogle % i rente end at sælge
-
Jeg kontaktede min pengeinstitut (Nordea) for at sikre, at mine aktier ikke kunne sælges til shortere. Hvis I er imod denne praksis, vil jeg anbefale at I gjorde det samme
-
det kan de iforvejen
ikke, uden jeres underskrift
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind