Bavarian Nordic — November 2021
-
Bavarian/Jefferies: Gentager "køb" op til spændende coronadata https://www.proinvestor.com/investornyt/735538/bavarian-jefferies-gentager-kob-op-til-spaendende-coronadata
-
Det har ikke nogen værdi at tviste tingene og pinde i et enkelt forsøg. Der er ingen der har talt om bevis, men udelukkende om hvad der indtil videre er lagt op til, og hvor pilen peger henimod. Det bygger på alt fra det nyeste meddelelser til viden fra helt tidlige forsøg og grundlæggende viden. Vi har så forskellige opfattelser af hvilken hældning tangenten har. Hos mig peger den klart opad. Der var også nogen der udtalte sig meget negativt om RSV. Indtil videre forkert. Sandsynligheder i
-
Jefferies gentager
anbefalingen "køb" af Bavarian med et kursmål på 415 kr. Det sker med henvisning til, at selskabets udviklingsaktiviteter ikke er fuldt værdisat på aktiemarkedet.- Vi venter spændt på de første fase 2 boostdata med ABNCoV2 i de kommende uger for den første indsigt i denne covid-19-vaccines anvendelighed som en universel booster,
-
Bavarian Nordic Covid-19 Vaccine Data May Be Major De-Risking Event, Nordea Says https://www.proinvestor.com/investornyt/735568/bavarian-nordic-covid-19-vaccine-data-may-be-major-de-risking-event-nordea-says
-
Umiddelbart ser der ikke ud til at være afvigelser i den rapport. De er naturligvis afhængige af Bavarian m.h.t. hvornår resultaterne fra fase 2 foreligger, men ikke nyt. Økonomien på forventet niveau, og de har en ret pæn runway. De forventer at komme med præklinisk POC data mit brystkræft vaccinen sidst i Q4 eller først Q1, så det bliver spændende. Nok det mest spændende
-
@Darvin (8:03). Jeg tænker, at du refererer til mine kommentarer om RSV også (som jeg stadig står inde for). Jeg anser ikke mine indlæg som negative, men mere som en naturlig skepsis, hvor jeg på et videnskabeligt grundlag sætter tingene i perspektiv til diverse andre studier og andre selskabers tilgange og udtalelser. Jeg var i sin tid også skeptisk overfor Prostvac, som jeg ligeledes skrev om på euroinvestor (dog under andet alias).
-
@biobio jeg må sige at jeg altid sætter pris på dine indlæg og læste også din kommentar omkring sammenligning af data på Covid delen. Givet at det er et booster regime man forfølger, hvorledes vil man i det hele taget måle effektiviteten i fase 2 i forhold til konkurrenter med dine betragtninger in mente, jeg mener så bliver det vel først æbler og bananer ? har de meldt endpoint ud i forhold til dette forsøg ?
-
@Peder84. Endpoints i fase 2 vil være neutraliserende antistoffer og bivirkningsprofil (se eventuelt link af 14/11 kl. 19.49). Den del der rapporteres om nu her før nytår vil være boosterdelen (den høje dosis på 100 ug - 90 deltagere). I denne del kan man sige, at hver deltager vil være sin egen kontrol. Her vil deres blodprøve før vaccination være den første måling, og den anden blodprøve 14 dage efter vaccination vil være den anden måling.
-
Den første måling siger noget om, hvor godt deres immunforsvar har "husket" deres tidligere vaccination (fx Pfizers, Modernas) eller tidligere Covid-infektion. Ved test af anden blodprøve vil man så kunne sige, hvor mange fold stigning i neutraliserende antistoffer, som BNs vaccine giver i forhold til det eksisterende niveau.
-
Alt andet lige vil man derfor bedre end tidligere kunne sammenligne data med andre selskabers data, hvis ellers udgangspunktet (deltagerpopulation) har nogenlunde samme sammensætning (alder, køn, tid siden sidste covid vaccination/infektion, komorbiditeter/andre diagnoser osv.).
-
I et mindre fase 1 forsøg har Pfizer fx set en 21- til 49-folds stigning i neutraliserende antistoffer overfor Wuham-stammen efter 3. skud (afhængig af hvornår blodprøven er taget efter 3. vaccination og alder på deltager) sammenlignet med lige før 3. skud. Slide 7: https://www.cdc.gov/vaccines/acip/meetings/downloads/slides-2021-09-22/02-COVID-Gruber-508.pdf
-
I et noget større men ellers lignende studie har Moderna vist en 11,7- til 17,9-folds stigning (afhængig af alder) efter 3. skud. Slide 28: https://www.cdc.gov/vaccines/acip/meetings/downloads/slides-2021-10-20-21/02-COVID-Miller-508.pdf
-
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind