Bavarian Nordic — August 2021
-
Bavarianaktien ser også ud til stadig at være påfaldende meget shortet i forhold til udviklingen - det er en finurlig situation, at en aktie er så potentiel potent, og at shortspositionerne til trods herfor fastholdes og der spekuleres i at handle den ned. Jeg er med på, at det er oplagt efter en stor signing, men alligevel..
-
@Nike - sandsynligheden for, at studiet fejler og ikke opnår markedsføring er vel forsat uændret, selvom risiko er reduceret med kapitaltilsagn fra staten. Så de holder vel bare fast i deres oprindelige vurdering at udfaldet og lader positionerne stå indtil slaget bliver afgjort af fakta.
-
Enig med Nike og vil f.eks minde om at Novod har en fair pris her og nu på 379. Målet ernaturligvis højere og risikovægte.
Men gevinsthjemtagning, short og andet gør at vi roder lige nu. Kursen lige nu er bestemt ikke euforisk, men lad os se hvornår markedet finder det rette pulsslag. Meget andet og f.eks øvrige markedsforhold kunne naturligvis gøre slemme ting ved kursen, men 250-60 det ser jeg ikke uden sådanne ting. -
... Novod der nærmest over natten fandt ud af prisen på Genmab var 50 % forkert.... Så han skyder vist også forbi realiteter og markedsstemning lejlighedsvist.
-
Jeg ser måske også et noget potentielt pessimistisk scenarie på den korte bane 1. der er noget tid til næste read-out på Covid 2. RSV er en kæmpe kurstrigger (i begge retninger) som nogen måske gerne vil undgå. 3 den underliggende forretning kører ikke på skinner som følge af rejserestriktioner etc. 4 der er ikke meget gennemsigtighed på den resterende betaling til GSK på 2.8 mia og hvis ikke er linket til aktuelt salg men på overdragelse så vil man mangle likviditet
-
Bava - ja, det kan være et transformeret selskab om 12 måneder. Om kursen så er 400-500 eller 200, må tiden visen. Er næsten sikker på - dog - at kursen ikke længere ligger her omkring 300

-
Bava- kan noget af usikkerheden igen ligge i tiltroen af deres udmeldinger? de har jo trods alt spurgt efter 4-5mia og så er de lige pludselig tilfreds med 800mill... mig bekendt har de ikke givet en klar forklaring hvorfor de kan nøjes med 20%, det er mere lidt der er kommet i bidder.
-
jeg tænker 800mill, durde ikke være en umulig opgave for et firma som BN selv at løfte, og ikke noge der skulle kunne udsætte et stort covid project i næsten 6mdr
-
4-5 mia har jeg aldrig hørt om. Der har været nævnt optil 3 mia og det er, hvis der skulle laves en ph3 med ca 35000 pers. De har senere meldt ud, at de vil prøve med et mindre ph3 (færre pers) til ca 2 mia, hvis de fik lov til det. Efter resultaterne fra ph1 valgte de, at gå booster vejen. Den forventer de, at den koster ca 800 mil og skal testes på langt færre pers.
-
ja du har ret det er kun 2-3mia

-
pointen er dog den samme, at forskellige udmeldinger skaber usikkerhed som mindsker lysten til at invester i dem.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
️