Bavarian Nordic — April 2021
-
Mit korte svar er ja. Spørg ex @Helge - Han kommer heller ikke med sine personlige anbefalinger, men forklarer sine nuancer og lader folket drage egne mellemregninger og konklusioner. Havde det været Hans Jørgen fra Sønderomme, ville der være større spillerum for, at skyde købs- og salgsanbefalinger afsted uden at komme i klemme.
-
@Johnlau - nu skal jeg ikke gøre mig til dommer. Det har du måske bedre forudsætninger for, at vurdere end jeg. At Lau vælger, at købe aktien mandag eftermiddag, efter aktien først er faldet 30-35% og dernæst stiger 10 % i en abnorm handelsvolumen medfører dog næppe, hverken markedsmanipulation eller forsøg herpå
Lau fortæller at han har købt, hvilken strategi han anvender og nogle kursmål. Vælger han at smide aktierne den følgende formiddag, stik mod hans strategi, så bevæger han sig i..... -
gåzone, men som jeg læse og hører sagens fremstilling, er det på ingen måde tilfældet.
-
@Johnlau du kan evt. dyrke markedsmisbrugsforordningen (nuværende MAR). Der står mange interessant forhold omkring finansmarkedet og opførsel. Tror ikke du finder en jura ekspert der gider bruge tid på Lau's specifikke opførsel i mio-klubben.
-
Lau er porteføljeforvalter i Mio-klubben. Han har i årevis fortalt om sine køb og salg af diverse aktier til porteføljerne i Mio-klubben, hos AktieInfo samt privat. Det værste han kan gøre er faktisk at omtale aktier meget positivt uden at disclaime, at han selv har dem
. Det er han utrolig observant på. -
JohnLau, Det er så nemt med bankanalytikere. De har ikke privat ejerskab af de aktier de laver analyser på. Det har analytikere uden for bankerne i langt større omfang. Det disclaimer de lige som Lau Svendsen i deres analyser.
-
Tak, Helge
-
Du kan især se dette i analyser i Aktionæren.
-
Lidt mere om markedssituationen for Zegalogue.
Three of a kind in glucagon game as FDA turns over Zealand’s card
“We’re launching at the right time,” said Frank Sanders, president of Zealand Pharma A/S’s business in the U.S., in the wake of clearance granted by the FDA for the Copenhagen, Denmark-based firm’s glucagon analogue Zegalogue (dasiglucagon) in severe hypoglycemia. The third such approved product, Zegalogue was given the go-ahead for pediatric and adult patients with diabetes age 6 and older. Zealand will make the compound available in June, by way of an autoinjector and prefilled syringe. Zegalogue goes up against Indianapolis-based Eli Lilly and Co.’s . . .
(www.bioworld.com)
-
@Johnlau - det er de 2 instanser der kommer efter dig, hvis du træder forkert. Finanstilsynet og bankerne står for kontrollen og SØIK rejser tiltale, dommeren dømmer
Min viden er fra revisions- og finansverdenen og nogle år med jura fra handelshøjskolen. Men som jeg hele tiden har givet udtryk for, ser jeg intet galt i Lau -
ISS og Bavarian var de mest shortede danske aktier i marts: https://www.proinvestor.com/investornyt/673878/iss-og-bavarian-var-de-mest-shortede-danske-aktier-i-marts
-
Enig i den betragtning. Tænker Lau er god nok og det er @Helge vist også

-
Tak LLI.

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind