Genmab — Februar 2024
-
pain - no gain
-
Jeg erindrer ikke, at Genmab på noget tidspunkt har annuleret aktier i.f.m. et tilbagekøbsprogram. Som jeg husker det, er de tilbagekøbte aktier altid blevet anvendt til deres aflønningsprogrammer. Jeg kan huske fejl

-

-
Indtil nu er opkøb af egne aktier været under deres restricted stocks program. Mon ikke de 3,5 mia krs opkøb er til annulering af aktier eller “treasury shares” Der er i øvrigt en meget fyldestgørende beskrivelse af deres bonusprogram med årsrapporten. De mange restricted stocks senest er givet på baggrund af bl.a. Epcos godkendelse i 2023. For mig at se udløste det dobbelt bonus. Så de aktionærer der gider læse årsrapporten mv fra selskabet kan få det fulde overblik.
-
Pensionisten 18.07, nej din hukommelse fejler ikke noget. Forskellen er bare at der denne gang er afsat et meget betydeligt beløb til tilbagekøb af aktier ud over restricted stocks formentlig omkring 3,1 mia. kr. Disse aktier "makuleres" så ud over efterspørgselseffekten reduceres udbuddet, hvilket jo alt andet lige bør løfte prisen.
-
Enig, @JKY_VH
-
Udsalg under stor volumen - er det ikke det så mange herinde hylder som en rendyrket succes?
-
Der bliver ikke sat shorts, insidere sælger og aktionærer vil ikke have aktien længere. Er alle bare ligeglade?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind