Genmab — November 2022
-
Jeg er da enig i det tidligere var 400. Men da de table voldgiften faldt kursen jo helt ned til 1850 for så at rette sig igen.Nu har markedet måske glemt alt om voldgift og hvis den tildigere kunne falde til 1850 tror jeg ikke 2600 er helt urealistisk. M.h.t upside er vi jo allerede steget meget så derfor tænker jeg den vil gå i 3500 hvis de feks vandt voldgiften idag.
-
-
Genmab kan vel ikke tabe voldgiftssag nr. 2, de tabte den første sag på at der var tale om et andet "produkt" og dermed ikke skulle have royalty. Sag nr. 2 går på at Genmab skal have royalty på det nye produkt. Tabes sag 2, så gælder udfaldet af sag 1 ikke. Et produkt kan ikke både være et eksisterende og et nyt på samme tid.
-
En tabt voldgiftsag som Genmab har anlagt, kan ikke være negativ, da de ikke vil lide økonomisk tab, hvis de ikke vinder. Derfor er det ikke realistisk med en tab på 1000 kurspoint. @Stockbull - hvis du bare undgår at indrage forummet i dine handler, er det meget nemmere. Jeg tænker, det er uinteressant i forhold til casen. Det er fint med analyser, men jeg tænker ikke personlige handler interessere så mange.
-
Der var jo en der spurgte til mit salg af Genmab. Derudove er der mange andre som har informeret de har solgt genmab. Så det sådanset den eneste grund til jeg uddyber. Vel nærmest første gang i årevis jeg nævner jeg har solgt lidt genmab. Som sagt er jeg ikke voldgift expert men det var vel ganmab som anlagde begge voldgiftsager. I min lille verden er det ikke 100% sikkert genmab vinder. Så burde kursen nemlig ligge højere.
-
@legolas23 . Jeg synes det er meget interessant at følge med i StockBull's handler. Det er vel ok at folk kommer med deres input (inden for rimelighedens grænser), og så kan vi hver i sær jo springe det over vi ikke finder relevant. Og lige denne gang blev Stockbull jo spurgt ind til sine handler.
-
@Nybruger - der er det så fantastisk, vi har forummet "Aktiesnakken", hvor det er den rigtige gruppe at tale disse emner. Klodserne skal lige puttes i de rigtige kasser.... Og vedrørende snakken om Voldgiftsagen, tror jeg lige, du skal genbesøge substansen i Genmabs sagsanlæg før du udtaler dig så konkret om kursudsving @Stockbull. Respekt for analyser og egne holdninger, men jeg tænker, der gerne må være lidt mere substans bag sådanne udtalelelser, bortset fra din egen disclaimer.
-
@Epko - er umiddelbart enig angående din vurdering af voldgiften. Men jeg ved også, at modparten JnJ er uenig i Winkel' vurdering og derfor opstår der en tvist. Så udfaldet er ikke så åbenlyst, hvis man tager Genmab-brillerne af og benytter et neutralt sæt. Driftstabet er neutralt i denne omgang, men det kan godt koste shareholder value, hvis Jan W. endnu en gang trækker det korte strå.
-
og så bliver det spændende hvordan Winkel vil håndtere fremtiden, når/hvis Genmab selv får en tvist med sine små partnere. Hvis Jan lade juraen tale eller bliver det "respekten" for den lille partners arbejde? Jeg er sådan set ligeglad, hvilken metode der anvendes, blot løsningen er den rigtige og, at jeg som aktionær belønnes. Sådan fungerer mine økonomiske investeringer i praksis.
-
@Legolas23 Min pointe var bare at vi er nogle finder Stockbull's køb/salg interessante, og derfor vil det være ærgerligt hvis han følger din opfordring om at stoppe. Vi er enige om at være uenige - og det er jo helt fair - god weekend

-
@Lego 11.37. Det ikke voldgiften som sådan der banker kursen ned i 2600 i et hug hvis den skulle blive meddelt i idag. Det vil i så fald være en kombination af TA + tabt voldgift. Aktien er allerede overkøbt og derfor vil reaktionen blive mere voldsom i.f.t hvis f.eks aktien var stærkt oversolgt.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind