Aktiesnakken — Juli 2023
-
ud på
-
Vi må jo konstatere, at det, for os som menige småaktionærer, betaler prisen, når der tilkøbes forretninger på ren basis af egne aktier. Jeg har ellers altid opfattet det som værende en styrke. Men så bliver man da så klog. Det er godt nok en besk pille at sluge.
-
Amerikansk kerneinflation aftager mere end forudset https://www.proinvestor.com/investornyt/1023259/amerikansk-kerneinflation-aftager-mere-end-forudset
-
Om dsv, det er jo bare et bump på vejen. Dsv har lavet en masse opkøb, og de er sindssyg gode til det. Aktionærerne er ikke blevet fattigere af alle de tidligere opkøb, og jeg tror heller ikke på at de bliver fattigere af dette.
-
Danske aktier er vist røget i skammekrogen idag…. De er for kedelige og sikre

-
@VærKritisk. Jeg er såmænd ikke uenig med dig. Mit spørgsmål er alene, om opkøb financieret 100% ved egne aktier. Vi ser jo resultatet heraf lige nu. Det kunne måske være en fordel, for os som aktionærer, at det blev mixet lidt. F.eks. 40% egen og lånefinansiering og 60% via egne aktier. Men hvem ved? Jeg føler bare, at vi som småaktionærer kommer til at bære en stor byrde ved 100% egenaktiefinansiering. Det er netop det, som jeg tænker på lige nu.
-
Forstår slet ikke denne tendens til at de
en aktie på en enkelt dags udvikling. -
Dette lille skrive felt er irriterende, men igen. Jeg forstår slet ikke denne tendens som mange småinvestorer har, hvor de bedømmer en aktie på en enkelt dags udvikling. Jeg ser ingen NUL anledning til at kritisere dsv metode. Aktionærerne burdevære lykkelige. Dsv er verdensmestre i at opkøbe og integrere nye selskaber og få det maksimale ud af dem. Fokuser dog på det istedet for
-
Det er såmænd ikke det, der er udgangspunktet for mig. Jeg har haft aktierne i DSV siden medio 2005. Men det hindrer mig ikke i, at have en holdning hertil.

-
Og så skal vi jo huske på, at det der var det rigtige igår, ikke pr.definition er det rigtige imorgen.
-
Jeg håber aldrig Norden kommer til at svinge efter BDI. Så præcist er det inden ikke. Desuden er det alt for følsomt. En, to, tre dages bevægelser kan man ikke læse noget ud af.
-
Jeg har altså heller aldrig betvivlet din ret til at have en holdning. DSV er en lang succes’s historie. Og du må for min skyld gerne mene at det er slut nu. Og su må også gerne mene at med særligt hårdt. Jeg ser nu bare nul tegn på nogen af delene..og det er så min holdning
-
Jeg mener ikke, at jeg på noget tidspunkt, har givet udtryk for, at det er slut nu. Dermed jo ikke sagt, at der ikke i fremtiden skal ske en ændring.

-
Her er så forklaringen på DSVs store fald. https://shippingwatch.dk/logistik/article16319259.ece
-
Tak bibob. Det er i hvert fald en medvirkende årsag til faldet. Har lagt børsmeddelelsen her: https://www.proinvestor.com/boards/114294
-
Lidt pudsigt sammenfald. Må lige imorgen se, hvornår disse optioner er tildelt. Lidt træls, for at sige det på jysk

-
Godmorgen

-
Godmorgen

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind