Aktiesnakken — December 2020
-
Jeg er ligeledes tilfreds aktionær i Matas, Svingtraderen. Jeg tror at skuden er vendt, og ser spændt på fremtiden. Der er mange penge i kassen. Hvor mon de ser mulighed for at vækste yderligere?
-
Tak @medicinstudererende - Opkøb som tidligere? Min eneste "frygt" er Normal der vil ekspandere igen og evt Amazon indtog
-
Nu kan jeg selvfølgelig ikke lige finde artiklen, men jeg mener den var skrevet som en kommentar i Dansk Aktionærforening (Måske af Lau Svendsen?), som beskrev kassebeholdningen som absurd stor. Jeg tror ikke at man udbetaler kæmpe udbytte til aktionærerne, men mere på at de nu sætter sig for at arbejde med dem.
-
Jeg tror at de er svære at slå på det her marked. Ekstremt mange kunder bruger deres club Matas alle år, og ved at flere kunder ind i webshoppen, så kan man måske effektivt tracke købsvaner osv. Opkøb kunne være en mulighed. Jeg håber absolut ikke at Amazon gør indtog..
-
har også set artiklen på et tidspunkt - ØU havde skriv om den forleden - satte target op til 100 - handles som fysiske butikker med on line handel - burde handles som on line handel med fysiske butikker - thus vækst selskab (Som jeg husker det)
-
Meget spændende... Jeg skal til at ændre (og udvide) min portefølje lidt. Jeg ligger med mange (%) kontanter. Det er rart at have lidt som studerende. Matas ligner dog umiddelbart en, som får lov at holde.
-
godt spørgsmål - kan ikke huske det på siddende fod
-
Jeg er ikke sikker på at jeg kan give dig det svar du præcis leder efter, men "Club MATAS" har 1,6mio medlemmer, hvoraf ca. 1mio udnyttede deres Club Matas kort sidste år.
-
Bullish, hvis det ikke er sådan et svar du søger, må du meget gerne lære mig om, hvordan man måler en marked
sandel, og fortælle, hvilke nøgletal du finder relevante. -
God debat om Matas. Har den i alle porteføljer. Tror på, at de har godt fat i kunderne. Det bliver nødvendigt, når Amazon kommer til DK. Min bror har mange udenlandske kolleger og nogle handler f.eks. i Holland hos Amazon hver dag og er ikke ude at døren under Corona
-
I næste afsnit af Hansen&Larsen fortæller jeg en del om Matas. Især som branche mand.
-
Jeg har især fokus på de seneste opkøb af konkurrenter på internettet.
-
Det afsnit glæder jeg mig til
-
Ditto her
-
@Medicinstuderende jeg tænkte bare om de er så markedsdominerende, at vækst er udelukket - men der omsættes jo en del pleje&kosmetik
i supermarkeder osv. også, så det er nok svært at få en præcis opgørelse.. -
de stribede er da OB?:)
-

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind