Aktiesnakken — November 2020
-
Jeg har ikke rigtig nogen links til dig med hensyn til tilbagegangen i den danske
uddannelsesstandard. De er ikke altid jeg gemmer links på det jeg læser. Men et godt udgangspunkt er den lektor fra NBI (senere et gymnasium) som brokkede sig over de faldende standarder i matematik. -
Der er meget få resultater endnu, så intet er afgjort. Men med de første resultater ser det ud til at Biden vinder Florida i et tæt valg - og så er det Game Over for Trump. Læg dertil at Kentucky ser ud til at blive vundet af Trump med en mindre margin end forudset.
-
I Florida er der mange Cubanere som altid stemmer Republikansk. Læg dertil at der i de seneste år har været en væsentlig indvandring fra Venezuela - og de stemmer OGSÅ Republikansk. Det er ikke typisk for resten af de latinske vælgere i USA, som mere er mexicanere og mellemamerikanere, som stemmer mere Demokratisk.
-
Biden får ikke lukket valget i Florida. Dertil står han for svagt blandt Floridas lidt specielle sammensætning af Latinamerikanske vælgere. I resten af Florida står Biden en smule bedre end Clinton, men har brug for de mange latinske vælgere i Miami Dade, og dem har han IKKE fået.
-
Som skrevet for et par dage siden, så tror jeg markedets endelige reaktion kommer til at afhænge af, om Demokraterne kan vinde senatet. Og det er alt for tidligt at sige noget om, men det ser noget mere tvivlsomt ud end de 80% som Economist gav dem før valget....
-
En ting kan man allerede konkludere: Meningsmålingerne har været rigtig skæve her i 2020 valget. Hvor Trump havde 40% chance i en af de bedste poll of Polls i 2016, og vandt, så kan man sige det er moderat overraskelse. Hvis Trump kan vinde i 2020 (og det begynder det at ligne), så vil det være en massiv overraskelse og et kæmpe nederlag for meningsmålingerne, fordi Trump i denne omgang kun blev spået henholdsvis 3% og 10% chance. Det er i hvert fald en kæmpe skævert fra meningsmålingerne....
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind