Aktiesnakken — December 2019
-
SKAKO gik fra at være billig til dyr - Nu er den billig igen
SKAKO’s aktiekurs har været turbulent de seneste fire år, og rutsjebaneturen startede i efteråret 2015, hvor selskabet fik en ny hovedaktionær. På det tidspunkt var aktien markant undervurderet, og det er den igen i dag. Dengang medførte den nye hovedaktionærs interesse for selskabet, at en stribe mindre investorer blev opmærksomme på aktien, og det seksdoblede […]
Økonomisk Ugebrev (ugebrev.dk)
-
@melchi0r Det koster penge at handle. Jeg ville ikke gøre noget i dit sted, men blive i de 3 fonde indtil videre. Og så måske om et år rykke over i enkeltaktier. Til den tid ved du nok mere end nu. Og så i det kommende år ville jeg sætte flere penge ind og købe noget andet end det du allerede har. Hvis jeg fx havde 5000 at sætte ind, ville jeg måske købe aktier i Novo for dem. Der er en træls mindstekurtage i Nordnet (hvor du vist er), så jeg ville ikke dele 5000 op. Men har man få selskaber, så
-
Tak for svar, men med deres månedsopsapring, der betaler man ikke kurtage, og jeg sætter løbende et beløb ind, altså hver måned. Så jeg kunne "gratis" investere det beløb i en ny fond, i stedet for de 3 fonde jeg har nu. Jeg har også enkelte aktier, men det er hos saxoinvestor, da kurtagen er mindre der
-
God morgen.

-
så er waturu nede med 40% fra toppen. Og den kommer til at falde meget mere endnu (med mindre de kommer med relle store nyheder der giver oms) Den skal stadig mere end halvres fra det nuværende niveau
-
Det der foregår i Astralis er vel tæt på at være kriminelt. Hvordan kan man prissætte en aktie så forkert. Er der slet ingen regler for det? Ved godt folk selv bestemmer om de skal købe, men alligevel. Nu er der foreløbeligt “stjålet” 130 millioner fra aktionærerne på de første 14 dage. Dybt grotesk og idiotisk at prissætte den så forkert.
-
Og det er kun lige begyndt
det blir meget værre. -
Lige nøjagtig det jeg mener. Målgruppen er unge mennesker der ikke aner en skid om hvad IPO kursen skal være. Og så tar man bare røven på dem, med den sindsyge høje IPO kurs. Ikke specielt fremmende for aktiekulturen i DK. Dem der har stået for IPO’en skulle have et rap over fingrene.
-
Nu endte det med at 170.000.000 er “stjålet” på 14 dage. Der må være nogle slipsedrenge der skal stå til ansvar for det her svineri.
-
Grådigheden på Børsen, når det er værst.
-
Den 12/12 skrev jeg at den nok er i en flad femmer næste år ..... det ender jo med at blive i år..... jeg har set meget, men den her IPO overgår alt hvad jeg har set i de 20 år jeg har investeret.
-
Ganske få museklik forud for IPO'en ledte hen til en artikel på sport.tv2.dk: https://sport.tv2.dk/e-sport/2019-07-31-astralis-er-blevet-solgt Et venligt gennemsnit på 100 mio for de dengang 40.000.000 mio. aktier giver en kurs på 2,5 kr pr. aktie. IKKE 8,95 kr.
Tror på virksomheden, men holder mig ude for nu. -
RETTELSE: Ikke 40.000.000 men 40 mio aktier, sry!
-
Ser ud til at PTC forlænges 1 år. Godt nyt for VWS https://www.novoco.com/news/2020-budget-bill-includes-one-year-extension-nmtc-ptc
-
En markedsværdi på 100 mio er nok mere spiseligt....men så skal kursen altså under 2 kr....:-(
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind