Aktiesnakken — Juli 2019
-
Jeg har selv lige flyttet bank.. fik overførslerne gratis, men kan se alle mellemposterne. Første regel vil være, at du ikke har et hav af små positioner.. anden er at du skal være klar over at der er en stor gruppe af aktier som faktisk slet ikke kan flyttes.. hvis du holder dig til danske papirer kan det flyttes med små omkostninger..
-
Det billigste er normalt, at sælge aktierne i det gamle depot og genkøbe dem i det nye. I øvrigt, dejlig god morgen til alle

-
@helge - ja Scatec gik i ATH. De skal nok komme igen Forventer vi snart går over 100. Særligt Ukraine er lukrativt, og der har de fået sat godt gang i porteføljen., Aktuelt 50 mand der udnytter de lukrative støtteordninger. De reduceres dog væsentligt ved udgangen af 2019.
-
-
Enig Budweis.
-
-
God morgen.

-
@Tyndeejner man skal bare huske på, at så skal der realiseres skat. Hvis man ikke betaler depotgebyrer (%-sats af formuen er så urimeligt!), så ville jeg blive der jeg var, og så evt oprette en ny konto et andet sted
-
@Rex, du har så ganske ret, dersom der er tale om frie midler. Ved små positioner i f.eks. US aktier er handelsomkostningerne heller ikke at forglemme. Konklusionen må nok være, som du selv er inde på, sælg stille og roligt ud i gammelt depot og køb i nyt, dersom man ønsker at skifte.
-
jeg er selv kunde i Nordnet, og jeg mener Saxo i dag er lidt foran. Men jeg skifter ikke, for det er gratis for mig at blive i Nordnet, og det jeg betaler til dem (valutaspread, kurtage og rente) er meget mindre end det ville koste at flytte depot. Renten og valutaspreadet er også mindre end både Saxo og DeGiro, mener jeg. Det eneste som er lidt højt hos Nordnet er minimumskurtagerne på 13 USD, 29 DKK og 59 NOK/SEK, hvilket gør jeg ikke kan købe noget for udbytterne.
-
Men det er jo netop gratis "ikke at gøre noget", så jeg har ingen grund til at flytte (læser nu, så har heller ingen penge i overskud) - men en dag opretter jeg måske et depot et andet sted, og vil så bare have to depoter, hvor jeg så vil kunne handle der hvor en given aktie er billigst
-
God morgen

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind