Aktiesnakken — September 2018
-
Spekulation i el-priser giver stor volatilitet. "Aas skal ha sittet i posisjoner på 23 Twh nordisk og 11 TWh tysk kraft, ... 23 TWh tilsvarer én fjerdedel av totalforbruket i Norge i løpet av ett år." https://www.hegnar.no/Nyheter/Energi/2018/09/Derfor-tapte-Einar-Aas-alt
-
@Livermore 08:36 : Netop, en akties værdi er det tilbagediskonterede fremtidige udbytte. Med Pandoras yield på ca. 11% og Ambus på ca. -0,5% (det førstkommende år), så skal 4-traders forventninger i hvert fald flyttes til Ambus favør, for at den kommer til at give bedre end Pandora.
-
.. og der skal naturligtvis ikke herske tvivl om at PE kun er een af mange faktorer man kigger på. Men hvis du har en PE på 200 skal bundlinien alt andet lige 10-15:dobles før du som ejer få en rimelig return, og det, vel og mærket UDEN at kursen stiger.. læg dertil at store fonde anvender momentum strategi, som betyder at uanset hvad, så køber de op fordi andre gør det...(sådan groft sagt). Så i min bog blev feks Ambu alt for dyr. Amazon vs Alibaba.. lidt det samme. Amz 10 x PE vs Ali.
-
Ambu får da osse en over nakken i dag.
-
Team
Garlic´s bund i 175 ser ud til at holde. -
Hvorfor falder Novo i dag?
-
Kollapser Danske Bank - det spekulerer nogen i.... https://ugebrev.dk/flashnews/finans-
flashnews/mistanke-om-danske-brugt-af-blacklistede-russere-til-usa-overfoersel/ -
God morgen. TEVA fik godkendelsen:
-
-
Tillykke til Teva, kurs 24.20 USD i after marked, op 5.91% Dejlig god morgen til alle

-
https://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/368980/mette_frederiksen_vil_daempe_loenninger_i_toppen.html#cxrecs_s "Derudover skal alle ansatte i virksomheder have muligheden for at få aktieløn, lyder det." Er Socialdemokratiet virkeligt blevet marxistisk??

-
Ja skrækkelig læsning... staten til at bestemme hvad private ejede selskaber giver i løn.. ikke at jeg kan være enig i, at hvis man giver en CEO 500millioner pga feks et virksomheds salg, er det ekstremt for meget, men det er noget ejerne skal fikse med de aftaler der indgåes, ikke staten.
-
De vil så ikke bestemme hvad der gives i løn, de vil bare have der betales selskabsskat af beløbet også - så i praksis er det altså en ny ekstra topskat på 22% af den løn som ikke allerede er gået til staten. Værre er det med at alle medarbejdere skal have aktier - hvis man læser det som det står, så er det jo marxisme. Det går nok ikke helt så galt, men jeg kan ikke lade være med at blive noget bekymret. Jeg havde højere forventninger om Socialdemokratiet.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind