Aktiesnakken — Maj 2018
-
@mayflower: Hvad giver du for børneopsparingsdepotet og fungerer det rent praktisk - logger du ind med din bruger? Kan du handle alle typer værdipapirer? Og hvordan hænger det sammen, at du bliver beskattet hos Nordnet og ikke hos Nordea?
-
@nohope: Tak for svar og alternativer
Jeg er ret besluttet på, at pengene skal være tilgængelige ved 18 eller 21-års fødselsdag, så jeg holder mig fra aldersopsaringen. Jeg er med på at konstruktionen er på grænsen, men idéen kom herfra: https://formuepleje.dk/videnscenter/nyheder/2018/3-maader-at-berige-boern-og-boerneboern-paa/ så uden at kommer med adskillelige indicier, så må Formuepleje da have en række kunder med samme problemstilling...? -
@Helge og @R. Modsat. Hvis ikke shorting skulle være tilladt, hvordan kan I så forklare et bear certifikat? - og dette tilmed x2 eller mere. Min opfattelse er, at der skal ligge en aktie bag certifikatet, men jeg kan selvfølgelig tage fejl.
-
En anden ting er, at en aktie der udlånes til short kun kan påvirke kursen én gang, og det på dagen den sælges.
-
Herefter skal aktien købes tilbage, og så bliver effekten modsat.
-
Arrrg, nu kender jeg ikke Helges holdning til short, fejlagtigt jeg satte Helge på kl. 13:50 - undskyld...!
-
@Jazzz, hvad er dit target på YY? Jeg bliver lidt nervøs, pt. ca. 113 UDS (inden regnskab) - det går lidt for godt...
-
@Tyndeejner.. yep men det er jo også meningen.. at den skal op. Jeg har temmeligt mange aktier i den så jeg hælder 30% ud når den rammer 125. Target er 175 indenfor 12 mdr.
-
@Jazzz, jeg skal vist læse lidt mere på lektien - ejerskabet i Huya er mig ikke bekendt. Øv hvor er det besværligt at finde rundt i, hvem der ejer hvad og hvorfor. Tak for rigtig god og kompetent info

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind