Aktiesnakken — Juli 2017
-
Det er godt du regner på det, men det er ikke helt korrekt. Dels betaler jeg kun 27% i aktieindkomstskat, og dels har jeg indsat flere penge på mit aktiedepot. Skatten trækkes også først 1.1.18, så jeg får afkastet indtil da. Jeg supplerede også Pandora i 661,50 for en del af beløbet fra DSV. Og mht. skatten: Jeg solgte også netop for at betale skat efter §8A1, da jeg hellere vil betale 27% nu end 42% senere. Hvis mine udbytter lå over 51.700 ville jeg ikke have solgt som jeg gjorde, netop pga..
-
@REX Jeg ser DSV som en god stabil aktie til den lange potefølge, og købet af UTI, som et forsøg på at positionere sig world wide, hvilket ser ud til at lykkedes. Regnskabet den 2. aug. bliver spændende, jeg tror de overgår forventningerne, men det tager også tid at integrere UTI. Ledelsen har styr på tingene, de laver ikke "impulskøb", og jeg tror, vi vil se flere opkøb i de kommende år.
-
det er sandt, nohope. Jeg havde heller ikke tænkt mig at genkøbe allerede nu, men 4-traders og de 2 analytikere (Nordea og svejtseren) har opjusteren, så jeg ville gerne ind med lidt igen inden regnskabet. Og jeg finder det fordelagtigt at realisere til 27% nu, fremfor 42% senere. De tilfælde, hvor man ikke skal realisere til 27%, er, i mine øjne, når man enten alligevel ikke kan nå op på 42%, eller hvis ens horisont er meget lang - rentes rente af skatten overgår de 15%-pt. Jeg kommer .........
-
@REX det kommer meget an på sektor. Transport har vi altid brug for, og hvis selskabet vækster f.eks. 10% årligt, så er en PE på 20 ikke dyr. Omvendt, modefænomener som f.eks. Pandora er svær. Her er PE næsten ligegyldig for mig, for hvis smykkerne går af mode i morgen, og selskabet ikke formår at forny sig, så ryger den i hullet. Jeg har aktier i Pandora, hvilket er unormalt for mig, da jeg normalt investerer i sektorer. DSV var kortsigtet i transport/fragtskibe, der var jeg heldig.
-
Købte medio dec. 2016 40% DSV, 20% Norden, 20% Torm og 20% Frontline. Solgte start april 2017, Frontline gik ikke godt, men resten kom i hus. Jeg er ikke i transport/skibe i øjeblikket.
-
Transport er der selvfølgelig altid et vist behov for, men det er marginale efterspørgsler der afgør om det er rentabelt, underskudsgivende eller fantastisk. Man kan bare se BDI hvilke udsving der er. Falder efterspørgslen midlertidigt lidt på smykker har det marginal indflydelse på Pandora, de får måske lidt lageropbygning, falder efterspørgslen lidt på transport hamrer priserne i bund, du kan ikke lægge transport på lager, det produceres og bruges fra det ene øjeblik til det næste.
-
Korrekt @nohobe - men DSV køber en transport fra A til B hos en ekstern vognmand. Norden ejer de skibe som de sejler med, og BDI kan tvinge dem til at sejle med underskud.
-
Ingen tvivl om, at det koster at låne 8 mia. Korrekt, at en lastbil på hjul er mere værd, end et firmanavn på facaden. Q2 bliver spændende, om investeringen giver afkast, eller om det bliver et hul i kasseapparatet. Vi skulle meget gerne se nogle synergier, øget omsætning og øget indtjening. Som aktionær må vi forholde os til hvad vi tror på, fakta har markedet sat prisen for.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind