Aktiesnakken — Juli 2017
-
@Nickstar - ro på...! Alle ved, at laksen er i hullet nu, og den næste måneds tid. Spørg dig selv, ville du købe i det nuværende niveau? - de sidste par dage er da ganske positive. Er der noget fundamentalt negativt i branchen? - jeg kan ikke finde noget. Sygdomme kan vi selvfølgelig ikke forudsige - ingen meldinger pt. Hvis vi kigger på historikken i sektoren, så skal du lukke øjnene og skuffen med lakseakter, og den må først åbnes igen til november.
-
Hvis du gerne vil være i laks, men syntes det er lidt for volatilt, så kunne du overveje, at glatte portefølje lidt ud med en position i Marina Harvest - den er lidt mere rolig end resten af sektoren.
-
Marina Harvest er ikke en købsanbefaling, men grafen ser spændende ud. Jeg har ikke selv aktier i MH, men 4 andre selskaber i sektoren.
-
@Tyndeejner enig. Kan man følge dig på Shareville? Hvilke 4 ligger du i? Jeg er rex pacis og ligger i SALM, BAKKA, GSF, AUSS .
-
God morgen fra Regstrup.

-
Godt nyt fra Bavarian til morgenkaffen:
https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=784948&lang=da -
@Tyndeejner: Det ved jeg, men med et minus på 19%(som det ser ud nu, og lavsæsonen er ik overstået endnu) på Salmar, så ska der immervæk en ret pæn stigning til bare for at komme i nul. har haft bakka og salmar i snart et år, og ligget i minus siden omkring december, så har lidt svært ved at se den store profit ift det niveau jeg købte på. Men men, med de gode input og store portion "is" jeg får herinde, så holder jeg fast

-
Der er meget i medierne om Genmab, Novo, Bav og Zeal. Men der er meget stille omkring ALK Abello. Synes allergi medicin lyder rigtig spændende, men kender ikke så meget til ALK som mulig investeringscase. Er der nogen herinde der er mere på hjemmebane i deres kommende projekter og pipeline? På forhånd tak
-
ALKs rival i Frankrig Stallergenes Greer var ramt af produktionsstop på et tidspunkt, det var til ALKs fordel, men kun midlertidigt. Har ALK beholdt sin markedsandel herefter? og som @Skjeller skriver, hvad med USA? Jeg ville afvente Q2, kommer den 16. aug.
-
Rettelse: Ikke som @Sjeller skriver, men som @henrik48 skriver.
-
Hvilket hjemmeside er bedst at handle med aktier ved?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind