Aktiesnakken — November 2016
-
Godmorgen
Jo, det er en hårfin grænse. Hvis renten hæves for meget eller for hurtigt, så vil dollaren stige hvilket ikke er godt for USAs eksport, hvis dollaren stiger for meget. Nu følger jeg ikke meget med i forventningerne til antal rentestigninger, men den seneste fremgang i dollaren kan også skyldes forventninger om mange rentestigninger næste år. Forventningerne startede også med fire rentestigninger i år, og nu er vi i slutningen af året og har endnu ikke set den første rentestigning. -
Hvis Yellen hæver renten i december og giver en forventning om kun to rentestigninger i 2017, så vil vi se dollaren falde.
-
God morgen.

-
http://play.borsen.dk/klip/5829e89377a878ec655ed255 sådan har det efter min mening været længe
-
ved at Morningstar.dk har nogle ratings, men der er mange - og helt uoverskueligt

-
iShares kunne være en mulighed. De er også UCITS godkendte og er perfekte til pensionsopsparinger.
-
https://www.ishares.com/dk/private/da/produkter/251882/ishares-msci-world-ucits-etf-acc-fund ÅOP på 0,2 % og dækker DM markederne bredt.
-
Jeg havde en forventning om at den skulle ligge i 240-255 ved udgangen af året. Men det er som om at den følger NOVO ned, og fortsætter ned selvom NOVO er stabiliseret. Hvilket jeg ikke forstår, dersom NNIT har fået mange andre betydende kunder ind, og NOVO stopper jo ikke al IT investering blot fordi vækstudsigterne er reduceret.
-
Hvordan er udsigter til at markedet kommer til at reagere på Salmars regnskab for 3. kvartal i morgen? Den er jo steget pænt de sidste par dage, og er over de gennemsnitlige kursmål. Jeg har Salmar i porteføljen, og jeg købte den for nylig i kurs 251. Umiddelbart lyder den ikke så attraktiv i forhold til andre på markedet
-
178,00 kom den så ned i, det er det samme med ISS nu ned i 227,20 jeg tror det er fordi de er danske, tilliden er tabt.
-
hrHamborg...Stil spørgsmålet i laksechatten.

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind