Aktiesnakken — August 2016
-
God morgen
-
Nej.
-
Velkommen til Skjeller, Røge og uddi999.

-
JohnW - Det kommer an på cdf'en. Beskatning for privatpersoner
CFD- og spread betting-kontrakter betragtes som en finansiel kontrakt og beskattes efter lagerprincippet som kapitalindkomst. Nettogevinsten skal medregnes i kapitalindkomsten og indtastes i rubrik 346 på årsopgørelsen.Tab kan modregnes eller trækkes fra efter særlige regler. Her er der en afgørende sondring mellem aktie- og aktieindeksbaserede kontrakter, hvor der eksisterer en udvidet mulighed for tabsfradrag, og andre typer a
-
Har man fx realiseret en gevinst på Novo Nordisk aktier på 60.000 kr., hvorved man kommer til at betale 42% marginalskat, og man samtidig har haft tab på aktiebaserede kontrakter på 20.000 kr., kan man fx vælge at modregne 10.000 kr. i gevinsten på aktierne, hvorved man kun skal betale 27% i marginalskat. Det resterende tab på 10.000 kr. kan man så fremføre til modregning i kommende års gevinster. Eller også kan man vælge at fratrække hele tabet på 20.000 kr., så man kun skal beskattes af en gev
-
Hej. Er der nogen der ved hvordan det fungerer skattemæssigt når man investerer via en valutarobot? Skal jeg betale skat til nytår, selvom jeg ikke har realiseret min gevinst eller er det lige som i aktier, at jeg først bliver beskattet når gevinsten er realiseret?
-
@NickstarJegharikkeinvesteretinoglevalutarobotter,men en muligheder:http://www.daytrader.dk/gode-afkastalgoritmehandel/
-
-
Velkommen til Poul Kuhn, Dennison, Rudolph og Sunnythai.

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind