Aktiesnakken — Juli 2016
-
Den skuffer på flere punkter, omsætning, nye ordrer på 3d printere og DiSanto som er deres produktion af implantat. Men vi har flere gange tidligere set store udsving i nye ordrer, de har lanceret en ny produktgeneration, de investerer tungt i metalpulverproduktionen og chefen har tidligere udtalt at markedet for 3d print vil vokse med 50% pr år. Ordrer på metalpulver voksede mere end 100% i første halvår i år i forhold til samme periode i 15. Derfor tror jeg stadig på Arcam.
-
Jeg bruger Saxobank til at købe aktier. Men jeg kan ikke finde Gomspace. Skal jeg bare sende dem en mail hvis jeg gerne vil have de køber en portion aktier til mig?
-
Nej både metalpulver delen og 3D printerne tror jeg på. Når metalpulver delen vokser med 100% på et år, så er det for mig en indikation på at køberne går fra at bruge printerne til prototyper til at bruge dem til produktion i større skala. Derfor tror jeg også på at der er store ordrer på printere på vej. Arcams pulverkapacitet kommer vokse 33% til i år og næste år åbner de en helt ny fabrik som yderligere kan fordoble produktionen
. -
Jeg har benyttet faldet idag til at gøre mit entry i Arcam. Er yderst tilfreds med at gøre mit entry på 175, og jeg tror kursen er markant højere de kommende år.
-
Så aflægges der regnskab fra Scatec Solar og XXL imorgen. To aktier jeg er indehaver af, så det er spændende. Og ikke mindst fingerprint

-
God morgen.

-
FINGERPRINT CARDS
Regnskabstråd
Lidt lavere omsætning og større bundlinje end ventet:
Q2 - Rörelsemarginalen blev 43% i andra kvartalet, att jämföra med väntade 39,2 procent enligt SME Direkt.
Rörelseresultatet blev 710 miljoner kronor i andra kvartalet, mot väntade 681 miljoner.
Omsättningen uppgick till 1.666 miljoner kronor, mot väntade 1.740 miljoner.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind