Aktiesnakken — Juli 2016
-
icecool...Vi har flere chats her. Der er mest gang i Genmabchatten, hvor der sidder mange medicinske eksperter og fagfolk. Herudover har vi vores facebookgruppe med over 5.000 medlemmer. Her er debatten meget livlig, men selvfølgelig også mindre her i ferien.
-
Du tilmelder dig til de enkelt chats her. http://www.proinvestor.com/grupper
-
Facebookgruppen er her: https://www.facebook.com/groups/1552522675046712/
-
Nogen der har styr på tab ved konkurs af banker. Nordnet har lige lavet et skriv om retningslinjer angående investorbeskyttelse og her står der at de dækker op til 250.000 sek. ved konkurs. Normalt vil du få alle dine indestående i form af aktier tilbage. "Normalt" er et fy-ord for det betyder at du absolut ikke kan regne med det selvom det burde være lov. Så hvis du har mere end for 250 sek. aktier kan du altså ikke vide dig sikker på aktiernes værdi. Likvide midler vil dække op til 800.000 sek
-
-
Den savner jeg.

-
@Mcjean Danske bank og sikkert alle de andre skriver noget lign i deres betingelser
-
"Værdipapirer vil som hovedregel ikke blive ramt af et pengeinstituts betalingsstandsning eller konkurs. Det skyldes, at du på baggrund af bankens registrering af ejerskab normalt vil kunne få udleveret dine værdipapirer."
-
Jeg studsede også over formuleringen "normalt" da jeg læste den fra nordnet, men stoler på de registrerer korrekt
-
Hvilken pengemaskine savner du, Helge ? (FC er lukket land for mig)
-
Men du kan åbenbart ikke regne med de gør det, hader virkelig begrebet normalt i juridiske sammenhænge, må lige tænke scenarier igennem da jeg ikke regner med de kan klare en krise a la nedsmeltning, hyperinflation og 30-40% tab på valutaer, altså en bankerot af en slags. Da det ikke er et normalt scenarie hører det nok ind under........det er ærgerligt for dig lille aktionær! Det svarer jo kun til 200.000 danske kr at du kan have aktier for hvis du skal undgå det unormale "normalt".
-
TeamGarlic...Det er Seadrill.

-
Forstår godt du savner Seadrill - de har vel ikke så mange penge til udbytte mere ?
-
Det har det helt stoppet med forrige år. Fik solgt den sidste sjat i 140, Det var fem gode år.
-
mit c/p var fra danske bank's depotbetingelser btw, så ikke bare nordnet der bruger ordet normalt for at gøre deres kunder usikre
-
Det med værdipapirer og hvordan de sikres.... Jeg studsede også også den iøjnefaldende risiko ved mæglerens eventuelle konkurs, men jeg er nu ganske fortrøstningsfuld, da mine aktier er registreret i VP Securities, Euroclear Sweden eller andre steder. Vi skal nok beholde vore aktier

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind