Aktiesnakken — Juni 2016
-
God Morgen
Æv at ikke kunne få fri fra job i morgen. Ville rigtigt gerne have været med til investor møde hos Hugo Games -
God morgen.

-
God morgen

-
Ok..Det må så blive en anden gang.

-
nu har vi hørt, at de private har solgt ud af deres aktier i panik. Men jeg bemærker nu, at AB i dag kun har nettokøbt carlsberg (af de større aktier). faktisk ligger AB kun i nettokøb på 3 danske aktier i dag: ud over carlsberg er det Össur hf.og en smule Rockwool International A A/S......... det virker lidt skræmmende på mig. P.s. mener at det er de færreste "private" der handler gennem AB

-
Var det ikke Århus universitet, som Exiqon samarbejdede med omkring test af tarmkræft og prostatakræft. Nu er der en stor overskrift på TV2 News: "Dansk metode kan opdage kræft langt tidligere". De har i den grad taget røven på os med det salg til Qiagen.
-
God morgen.

-
God morgen

-
Tegner til et mindre comeback i dag: http://play.borsen.dk/social/5771575b725ed7540a0d8b01
-
I Tyskland beskattes fortjeneste ved salg, når ejendommen har været ejet i mindre end 10 år. Fortjenesten beskattes som almindelig indkomst (28-55 %). Den tyske skat reducerer kun den danske skat i de tilfælde, hvor du er beskattet af fortjenesten i Danmark.
-
Jeg har nogle aktier i Nordea, som udelukkende er købt grundet udbyttet. Med brexit og de endnu lavere renter er der så risiko for at de slagter deres udbytte? Jeg har kigget på de fire andre store danske banker (sydbank, Jyske, sparnord og danske) og Nordea er sammen med Sydbank dem der betaler højst udbytte (som % af EPS) og det er 70%. Så set i det lys er det blandt det højeste men de er ikke de eneste der har så stor udbyttebetaling ift. resultatet. Kunne man iøvrigt forestille sig at når...
-
For som det ser ud nu, giver de et udbytte svarende til ~8,5% af aktiekursen (4,78kr) og deres mål iflg. årsrapporten er at nå op på 5kr i udbytte over de næste år. Så hvis man er til de lidt mere "kedelige" aktier så er Nordea værd at kigge på i mine øjne
-
Jeg tror ikke, du skal være bange for, at de sløjfer udbyttet. Nordea er flere gange blevet kaldt en kapitalfond, netop fordi de har så meget fokus på aktionærerne og et højt udbytte.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind