Aktiesnakken — Maj 2015
-
hele "problemet" er vel dybest set at langt hovedparten (mig selv inklusiv) kun kan se en vej for stort set alt andet end obligationer så længe Draghi printer 60 milliarder euro om måneden - hvad der sker når han er færdig er straks mere åbent, US nåede jo 3 X QE, og det er jo svært at påstå at markedet styrkede i grus da de stoppede stimuli...
-
men så snart renterne stiger bare en smule, så er der et alternativ og aktiernes valuering skal ses i et nyt lys
-
hvis renterne stiger er det dog et positivt tegn for økonomien, men nu er aktierne foran økonomien og pga. de ekstreme omstændigheder måske endda meget foran økonomien
-
korrekt TG, men hvordan er det nu med Japan? Som jeg ser det kommer der til at gå endda rigtig mange år før renterne stiger for alvor - ingen ønsker et japansk scenarie (selvom man kunne argumentere for at det er nøjagtigt det vi har)
-
Japan fortæller en meget kedelig historie. demografi-udviklingen er kedelig. Stagnation udsætter forbruget til imorgen og de meget lave renter har sat gang i investeringer, som ellers ikke ville blive gennemført. Japan er et skræk-eksempel. Fra at være 1980'erne: vi kan alt og I skal frygte os, så er det bare blevet slemt
-
Fik en invitation igår fra Nykredit om fordele ved 2%-lån - jeg har fleks-lån. jeg kunne kun smile og takke nej til invitationen. Det bliver ikke aktuelt i mange år at omlægge et flex-lån.
-
100% enig, jeg har selv F1 med afdrag og ser ingen grund til at skifte - altså med mindre de kører bidragssatsen så højt op at det bliver dyrere end det billigste fastforrentede
-
ingen tvivl om det, igen kan vi blot kigge mod Japan der vel er et af de lande i verden med den mindste indvandring
-
Mine Exiqon forventninger http://www.proinvestor.com/index.php?p=debat_1&postid=72265
-
Stærk dag i det norske med årets bedste oliepris.

-
-
God morgen.

-
Kaare Schulz fra Novo ny topchef i Lundbeck.
-
Sådan for KS. Det er ellers noget af et skifte.
-
og god morgen
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind