Svenssens vurdering af Novos 2025 regnskab
-
Novo leverede et acceptabelt regnskab, men det er ikke tallene, der fylder - det er fremtiden.
Fedmeforretningen dominerer nu indtjeningen, og usikkerheden om priser i USA skaber pres på aktien. Guidance peger på 3-13 % lavere omsætning, plus negativ valutaeffekt. Det er markant.
Samtidig er konkurrencen fra Eli Lilly intens, og der er spørgsmål om patenter og generisk produktion. Novo står dog teknologisk stærkt - blandt andet med en tabletversion af Wegovy, som allerede er lanceret i USA.
Indtjeningen kan falde 10-15 % i det kommende år, men udbytte og aktietilbagekøb fastholdes. Aktien befinder sig formentlig i et bundområde - men usikkerheden omkring priser og markedets udvikling består.
-
Man skal måske vurdere dette sammen med, at Lau spår, at dollar om max. 10 år koster 3,5 danske kroner?
-
bb8 Hvad mener du lige med det?
-
Måske bare, at Svedsen ind imellem rammer ved siden af skiven. mvh.
-
Tror faktisk, at han mener at en pille baseret på GLP-1 har lange udsigter, hvorimod Lilly´s pille kommer om 2-3 måneder, men den er ikke konkurrencedygtig med Novo´s, hvorfor den ikke får den store indvirkning på Novo´s omsætning, forudsat at generiske kopier holdes ude af markedet. Mht. Dollar-kursen han også holder en mening om, tror jeg fortsat på, at Trump går efter 6 kr. Lavere ville udløse et sell off op amerikanske statsobl. og efter følgende kollaps af den amerikanske økonomi.. Noget Lau S. mener vil ske, men som jeg tvivler på! mvh.
-
Jeg citerer blot Lau, men i dette tilfælde tror jeg han har fat i de rette data. mvh.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind