Aktiesnakken — April 2020
-
-
@bgadk Prøv at læse indlægssedlen for Panodil ! Alt medicin har bivirkninger og jeg siger ikke at man ikke skal læse om det, men i de fleste tilfælde går det vist fint at indtage Panodil og så meget andet selvom indlægssedlen kan skræmme livet af enhver
-
China’s government has canceled about 21 million cellphone accounts, according to the International Business Times, a development that some view as evidence of a higher death toll and relocations than what is reported officially. Another 840,000 landlines reportedly were closed. De har vist tilstrækkeligt med syge til at kunne teste stadigvæk, CCP lyver og er bestemt ikke til at stole på.
-
Der er så mange der ikke er til at stole på. Alt hvad der lukket ud i presses nu til dags skal tages med et gran salt uanset om det er kommer fra Kina, USA eller Rusland for den sags skyld. Selv børsen lukker gylle ud af og til. Der er ufattelig meget fake news på nettet
-
Enig men når ca 5 millioner mennesker forlod Wuhan de sidste 3 uger inden lockdown så må det være spredt rundt i Kina.
-
-
"jeg er ikke sikker på, at alvoren er gået op for alle. Får vi ikke snart gang i samfundet igen, vil vi opleve et økonomisk tilbageslag, der får finanskrisen til at ligne et skvulp i et badekar." - den gamle statsminister har skrevet et godt indlæg om den nuværende (dis)kurs. https://www.bt.dk/debat/jeg-er-ikke-sikker-paa-vi-forfoelger-den-rette-strategi
-
Løkke nævner en frisør. Som tidligere nævnt har jeg bl.a. en frisør som lejer. Han har ikke fået en krone endnu fra nogen hjælpepakke og jeg er som udlejer ikke berettiget til nogen som helst hjælp og skal betale som altid for de faste udgifter jeg har, uden at få husleje ind. Tænker Løkke har ret, åben op, det går for langsomt med antal smittede og hospitaler og hele afdelinger venter på patienter der ikke kommer, mens andre bliver tilsidesat i sundhedssystemet.
-
Standstill, når det kommer til Gileads medicin så handler det ikke om indlægsseddel, men derimod observeret sideeffekt. Nu får alvorlige Covid-19 patienter jo en større cocktail medicin, og nogen har eksisterende sygdomme, så det behøver ikke at være Gileads medicin som var årsagen. Akut nyreskade er bare ikke noget man helst vil se.
-
Standstill, jeg tror bortset fra lokalregeringens udmeldinger helt i starten, så har Kina givet korrekte oplysninger. I forhold til USA så mener jeg heller ikke at Kina er specielt utroværdig. Desværre, fordi sådan var det ikke i "gamle dage": Jeg vil på ingen måde tiltro meldinger om en højere dødelig i Kina udregnet på den ene eller anden underlige måde, nogen som helst veriditet. Det er ikke sådan Kina fungerer.
-
Der er 1,4 milliarder mennesker i Kina. Det er et diktatur med streng censur og begrænset adgang for vestlige journalister. Hvis der er millioner af smittede kommer det nok frem og vi må se de næste måneder. Hvad med Rusland, billeder af ambulancer i km af kø for at aflevere Covid syge mennesker. Iran hvor tallene måske er 1000 gange højere. Billeder fra satellit af massegrave. Og ja Afrika, ingen aner hvad der sker i borgerkrigs hærgede områder.
-
Standstill...Der er først blevet åbnet for hjælpepakker til faste udgifter i onsdags. Det er helt til grin. Revisoren skal lave omfattende beskrivelse af virksomheden med arbejdspapirer og erklæring. Det vil måske koste 10.000 for din frisør for at få lavet dette arbejde. Han får så 80% retur denne udgift, men han må nok vente længe før revisoren er færdig med arbejdet.
-
Rex. Der bliver jo startet op efter Påske og store dele af industrien HAR været igang hele tiden under covid-19 krisen. Man kan jo ikke bare starte op i racergear. Så giver det jo slet ikke mening vi har haft delvis loackdown siden 11 Marts. Vi har råd til 5% bnp reduktion. Jeg ser det som et større problem, at DK er afhænghig af omverden for at få Danmark op på 110% igen. At vi skal undvære festivals og andre store sammenkomster lidt endnu overlever vi nok rent økonomisk
-
Standstill, hvis du er interesseret i mørketallene (og har adgang til Berlingske), så kan jeg anbefale følgende: https://www.berlingske.dk/internationalt/hvor-mange-er-smittet-i-tyskland-har-forskere-regnet-sig-frem-til
-
Der bør hurtigst mulig vedtages en ny hjælpe pakke som kan sætte fart på privat forbruget. jeg forslår 1 skattefri månedesløn til alle ansatte i Danmark. Det kan øge forbruget fra dag 1. Nu hvor Mette F har sendt alle de små selvstændige hjem og gå konkurs for egen regning.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
Uenighed giver jo blot flere "vinkler", hvilket kan være ret berigende. Så længe der er god tone, er det da fint at ikke alle er enige...