Aktiesnakken — April 2020
-
Tivoli taber seks millioner i omsætning om dagen på grund af lukning
Hver eneste dag, hvor Tivoli ikke kan invitere gæster indenfor, går parken glip af seks millioner kroner.
Berlingske (www.berlingske.dk)
-
Antallet af nyge syge var højere lørdag end mandag i USA
-
Godmorgen. Jeg har et rigtig begynder spørgsmål. Hvis en aktie er i kurs 100, og den falder 50%, så er den i kurs 50. Så skal den stige 100%, for at nå samme kurs igen. Eller hvis den falder 90% til 10, så skal den stige 900% for at opnå samme kurs. Er det ikke korrekt, eller er det mig der har misforstået noget?
-
@GeorgeBest - yes og det er potentielt super positivt. Man kan virkelig håbe! Min anke er blot at passe på med at konkludere på tal fra dag til dag. Eks. fra weekenden.
-
Find linket til Lars Tvede i tråden højere oppe. Han siger, at de store indkøber nu, fordi de synes det er billigt og historien viser, at køber man på en sønderrevet marked får man et godt afkast. De kigger ikke på hvordan det ser ud om to mdr. når de handler nu. Der er trigget af at pandemien har toppet i denne omgang.
. -
Jeg vil foreslå at Mette F. Giver 1 måned skattefri lønudbetaling til alle lønmodtager i landet. Det ville få folk til at handle og støtte op om de få butikker der ikke kan få det til at hænge sammen økonomisk. Nu er situationen og fremtiden på falitens vej for mange små selvstændige iværksætter.
-
French Health Minister says the virus epidemic has not peaked yet
-
Og Trump udtaler, at han håber på at kunne "lukke op" omkring den 30. April... https://www.forexfactory.com/news/991213-trump-want-to-try-to-be-able-to
-
GB når vi kigger på data så husk på at de data der bliver præsenteret hele tiden er et døgn bagefter. Så de data der kom i går var fra i søndags. De sidste 3 weekender har vi set stigningsrate falde ud eller falde hen over weekenden (altså præsentert søndag og mandag) for så at stige igen. Det er ikke alle lande der agere sådan. Men trenden når man ser alle lande under et har været tydelig
-
Dertil skal vi heller ikke benytte de godt 100k smittet på et døgn som benchmark. Det var Frankrig der tilføjede knap 20k og et par tusinde døde fordi de ikke oprindeligt havde inkluderet smittede og døde fra plejehjemmene. Så det var data akkumulert over xx antal dage der blev tillagt hen over 2 døgn
-
Jeg ved godt tallene er et døgn bagefter
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind