Aktiesnakken — April 2020
-
PS: Jeg tror også på det med sæsonmæssig svækkelse af spredningen.

-
Æbleteorien er også ok på den lange bane. DE tror jeg ikke mange langsigtede investorer er uenig i.
-
Det meste af det som Lars Tvede har meldt ud siden februar været identisk med det Goldman Sachs sender ud til ham og vi andre som får analyser og meddelelser derfra. Det fortalte han faktisk også i Mioklubben fornyligt.
-
Jeg er er også stor fan af Lars. Jeg ville blot understrege, at han i modsætning til de fleste andre dødelige har direkte adgang til toprådgivere - og han gavmildt melder ud om deres analyser af situationen. Han har også tidligere fortalt om vurderinger fra UBS omkring, hvor længe bullmarkedet ville vare.
-
Det kom frem for nogle dage side at der stod nogle store pensionsfonde som ville købe masivt op for at støtte kurserne. Men hvis US fortæstter med at være lukket ned indtil medio maj som flere og flere stateer nu siger, så vil der blive så mange nye arbejdsløse og SÅ massive store nedjusteringer at aktierne også kommer til at buldre ned igen
-
Bent..GS har flere gange på kort tid ændret deres syn på coronas betydning for den amerikanske økonomi . Det vi oplever nu er en meget svær situation at analyse på. Der er for mange ubekendte ting i spil.
-
Som jeg fortolker Tvede, som helt sikkert hart gransket de sidste GS analyser med de store briller, så mener han markedet HAR reageret på de nye arbejdsløse og forventede arbejdsløse. Han supplere p.g.a han (og sikkert også GS) mener vi har set bunden.
-
Med hensyn til æble kasserne for 2021 og 2022, så skal man lige være opmærksom på om man ender med at vente på en vaccine eller ej, før man kan løfte restriktionerne. Ligeledes så kan der komme anden og tredie ordens problemer. F.eks. kollaps af EU/Euroen eller lignedne.
-
@Helge Larsen Hvad får dig til at tro på sæsonmæssig svækkelse? Hvis det er grundet temperaturen, så må både Peru, Ecuador, Brasilien m.fl vel efterhånden have tilbagevist den påstand? Ligger der andet til grund for troen på sæsonmæssig
svækkelse?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind