Aktiesnakken — April 2020
-
Lidt fra den anden fløj: Michael Svarer: Der et begrundet håb for, at økonomien kan rette sig relativt hurtigt: https://www.dr.dk/engagement/taet-paa/stil-spoergsmaal-til-tidligere-overvismand-hvor-haardt-er-oekonomien-ramt
-
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0166354220302011 Den videnskablige artikel om fnatmidlet
-
Solsen..USA er verden største økonomiske lunge. Den er alvorligt angrebet af covid19 i et omfang jeg ikke umiddelbart havde forestillet mig for nogle uger siden. Fungerer f.eks. Klorokin/Zitromax eller andet godt kommer recovery hurtigt..Hvis ikke bliver det hele en langstrakt affære - især hvis der kommer en bølge 2 i efteråret.
-
Problemet er hvis rigtig mange virksomheder - små og store - når at gå konkurs forinden en kur er fundet, så betyder arbejdsløsheden der følger, at forbruget har meget svært ved at løfte sig
. -
-
Tvede: Jeg har nu hævet min aktieeksponering til ca. 75% af, hvad det var før krakket. Egentlig var planen at købe op, når eller hvis S&P 500 gik under 2400, men markedets positive bevægelse efter det helt elendig arbejdsløshedstal indikerer, at der er store beløb, der er på vej ind.
-
Solsen..Jeg håber på at der findes midler som kan afbøde den nuværende situation. Jeg forholder mig blot til flere scenarier.
-
PS: Jeg tror også på det med sæsonmæssig svækkelse af spredningen.

-
Æbleteorien er også ok på den lange bane. DE tror jeg ikke mange langsigtede investorer er uenig i.
-
Det meste af det som Lars Tvede har meldt ud siden februar været identisk med det Goldman Sachs sender ud til ham og vi andre som får analyser og meddelelser derfra. Det fortalte han faktisk også i Mioklubben fornyligt.
-
Jeg er er også stor fan af Lars. Jeg ville blot understrege, at han i modsætning til de fleste andre dødelige har direkte adgang til toprådgivere - og han gavmildt melder ud om deres analyser af situationen. Han har også tidligere fortalt om vurderinger fra UBS omkring, hvor længe bullmarkedet ville vare.
-
Det kom frem for nogle dage side at der stod nogle store pensionsfonde som ville købe masivt op for at støtte kurserne. Men hvis US fortæstter med at være lukket ned indtil medio maj som flere og flere stateer nu siger, så vil der blive så mange nye arbejdsløse og SÅ massive store nedjusteringer at aktierne også kommer til at buldre ned igen
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
Selv Helge er blevet opgivende mht hurtig recovery.