Aktiesnakken — Marts 2020
-
Kedeligt luk i US. Dow ca 10.000 point nede nu. Er der nogen der tror på positivt nyt i weekenden ? Det centralbanker har gjort i ugens løb virker lidt som at pisse i bukserne, er vist hurtigt glemt igen.
-
Dow Jones-indekset faldt samtidig med 4,6 pct., mens Nasdaq mistede 3,8 pct. De to indeks er nu droppet med henholdsvis 35,2 og 19,9 pct. siden deres seneste rekorder
-
Med nedlukningen af New York, føler flere nok også, at det kommer tættere og tættere på. Lige pludselig kan amerikanerne ikke tage nogle steder hen.
-
RECESSION INDREGNET - MEN FOR TIDLIGT AT KØBE
Trods kursfaldene er det dog langt fra sikkert at gå ind i aktiemarkederne igen. Billigere aktier er måske tillokkende, men aktiemarkedet er likvidt, og derfor også det sted, investorerne henter kontanter i denne krise.
- Aktierne er nu faldet 30-35 pct., så vi har indregnet en recession. Og derfor burde vi købe aktier, men hvis det er det eneste sted, man kan lukke risiko ud af ventilen, så kommer der mere udsalg.
-
For der er ikke styr på kreditmarkedet. Man kan ikke komme rundt med varerne der. Ingen vil købe til priserne. Og det er skidt for aktierne.
-
I første omgang var især high yield, altså erhvervsobligationerne, ramte. Men de seneste to uger har selv det amerikanske marked for statsobligationer flere dage oplevet rentesigtninger på grund af mangel på likviditet. Og andre sikre havne som guld og sølv har også oplevet prisfald, da investorerne kun føler sig helt beskyttede i kontanter.
-
Der er behov for ro. Især i kreditmarkedet. Så vi kan fokusere på virussen og på den recession, som kommer af det. Derfor er kreditmarkedet noget, man skal gøre noget ved. Olie og kreditmarkederne, forklarer Danske Banks seniorstrateg.
-
Frygt, panik og angst. Psykologerne får kronede dage inden det her er overstået
-
Heldigvis er jeg så gammel at jeg er lidt ligeglad med at dø, men at dø af en virus har jeg tænkt mig at forhindre så godt det nu er muligt. Har ikke tænkt mig at forlade parcellen før der er en behandling/vaccine. Er godt med på at det kan tage et år eller mere og det er jeg indstillet på.
-
Har totalt lock down, selv posten kommer i karantæne en dag eller to

-
EU-Kommissionen aktiverer den såkaldte 'general escape'-klausul, så landene ikke er bundet af EU's budgetregler under coronakrisen. Det siger Kommissionens formand Ursula von der Leyen i en videotale og en meddelelse på Twitter.
Det er aldrig sket før, at den generelle klausul i EU's Vækst og Stabilitetspagt er taget i anvendelse, siger Von der Leyen og pointerer, at hun og Kommissionen leverer på deres løfte om at gøre “alt hvad der er nødvendigt”:
-
Standstill, 21.54. Hold kæft hvor vi tænker ens på de fleste områder. er selv 73, og solgte samtlige Genmab d. 27/1 til kurs 1505, med en mavefornemmelse af kommende uro. Har det ligesom dig med døden, - i min ungdom kørte jeg ambulance, og guderne skal vide at jeg så de forskellige dødsårsager på nært hold, og siden da, har jeg taget livet som en gave, dag for dag, år efter år. Gu`skal en virus ikke få bugt med mig, jeg har opsat spanske ryttere på markvejen og gravet et par IEDer ned....
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind