Aktiesnakken — Marts 2020
-
Det håber jeg virkelig ikke du har ret i både ud fra et medmenneskeligt synspunkt og et samfundsøkonomisk
-
Det er da bestemt heller ikke noget jeg håber på!! Men jeg ser en klar fare for vi ender der
-
jeg kender flere hvis virksomheder har oplaet 90% nedgang de sidste 14 dage i oms. Og med udsigt til ligende mindst 4 uger mere. Det er der bare mange der begynder at få problemer med at klare.
-
Kynisk set har det ingen betydning for økonomien at en kaffebar og lignende går konkurs. Eller at et teater lukker
-
det er også langt større virksomheder end det. Og dertil for det stadig betydning når det så er i meget store antal mindre virksomheder
-
Hvor mange mia lån er der ikke bundet i hele oplevelsindustrien....inkl fly selskaberne...
-
det er voldsomme tal
-
For de fleste virksomheder vil vi se massive nedjusteringer af forventninger til 2020 de kommende uger. Herunder dem der går fra grønne tal til røde
-
og mange vil opleve negative cashflows
-
Fint hvis de går konkurs så er verden bedre stillet ved næste virus. Ingen fly og mindre globalisering. Sidegevinst klimamål kan nåes
-
Så ja jeg mener det vil være rettidig omhu at sløjfe udbytter for nuværenden, og så kan man evt udbetale dem ekstraordinært senere på året hvis det viser sig ikke at blive så dyrt alligevel.
-
Der øffes da også inde på borgen om at netop bankerne skal sløjfe udbytter hvis regeringen skal give dem ekstra beføjelser
-
så står den vel på havregrød indtil efteråret
-
Novo trækker forsøg tilbage, hvor seriøst er det?
-
det er fase 2 forsøg, så det fylder ikke ret meget i biksen.
-
men i disse tider kan alti negativt jo blive forstærket mens positivt bliver druknet
-
Aner det ikke men Dow 30 er nede med næsten 10 % lige nu, så faldende fortsætter vel i morgen
-
Snart er der kun fødevare butikker og apoteker åbne i EU. Hvem tænker i at købe smykker lige nu ? Det kan ikke være ret mange
-
Selv guld køber man ikke. Er faldet 200$ fra toppen
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind