Aktiesnakken — Marts 2020
-
Mandag lidt spændende da US sluttede 9-10% oppe fredag. Men pessimisten i mig siger at en eventuel stigning mandag vil blive brugt til at komme af med en masse aktier. Det er det billede der var i sidste uge hvor stigninger forsvandt som dug for solen i løbet af dagen, hvilket jeg også forventer mandag. Jeg er klar kl 9 og er muligheden der for at sælge noget er det det jeg gør.
-
Futures på bla S&P 500 kan følges her: https://www.investing.com/indices/
-
Fair nok at det er din strategi, markedet er volatilt. Jeg er en typisk "køb og behold investor" og ser markedet helt anderledes. Jeg ser en lang række kvalitetsaktier der har fået et ordentligt hak i tuden. Den slags aktier skal nok rejse sig igen, så jeg ser købsmuligheder, hvor du ser salgsmuligheder. Om de så skal 10% længere ned eller de er bundet ud er umuligt at sige.
-
Mener de åbner kl 22-23 i aften og det vil indikere hvad Us åbner i imorgen kl 14:30
-
Jeg har normalt også en køb og behold strategi med gode udbytte aktier. Har faktisk også købt de sidste to uger men også solgt noget specielt i de fonde jeg ikke tror på. Har brug for at tage lidt risk of så jeg sover bedre og har mulighed for at købe på evt yderligere fald.
-
Danske Bank giver 10,93 % i udbytte den 18-3 på fredagens lukkekurs på 77,8. Så der har jeg købt lidt ind.
-
Der er ifølge cheføkonomerne i flere banker ikke tvivl om, at de økonomiske problemer allerede nu kan kaldes en krise, og at væksten formentlig vil være negativ to kvartaler i træk, så dansk økonomi formelt havner i en recession.
“Danmark er allerede i en krise. Nu er spørgsmålet bare, hvor dyb og langvarig krisen bliver,” skriver Sydbanks cheføkonom Søren V. Kristensen i en kommentar.
I marts og april er der ingen tvivl om, at produktionen i dansk økonomi vil falde dramatisk, mener Las Olsen,
-
I marts og april er der ingen tvivl om, at produktionen i dansk økonomi vil falde dramatisk, mener Las Olsen, cheføkonom i Danske Bank.
“Coronakrisen bliver formentlig virkelig, virkelig dyb, men forhåbentlig virkelig, virkelig kortvarig,” siger han.
-
-
Kina er på vej tilbage til normaltilstanden efter knap to måneder https://finans.dk/debat/ECE11996905/kina-er-paa-vej-op-i-fart-igen-efter-coronakrisen/?utm_campaign=FINANS Breaking News&utm_content=2020-03-15&utm_medium=email&utm_source=finans
-
økonomien ventes kun at have taget marginal skade af virusudbruddet
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind